Projectes

Convocatòria dels Premis a l'alumnat d'Educació Secundària Postobligatòria de la comarca del Baix Camp

La Fundació Privada Reddis convoca la dotzena edició dels premis als treballs de recerca de batxillerat i la vuitena dels premis als treballs de projecte de formació professional, amb l'objectiu de potenciar la recerca i la investigació a l'ensenyament secundari postobligatori, i d'acord amb les següents bases.

Per al curs 2020-2021 la Fundació ha concedit un total de 8 Premis per un import global de 7.300€: 5 Premis de Treballs de Recerca als alumnes de Batxillerat, per un import de 4.500€, i 3 Premis als millors Treballs de Projecte de Formació Professional, per un import de 2.800€.

DESCARREGAR BASES REGULADORES

Previous Next

Reus acollirà l’exposició d’art electrònic i digitals “ORÍGENS” de la BEEP Collection

La Fundació Privada Reddis  hi col·labora amb un Premi Beca.

Reus, 23 de maig de 2022, La Beep Collection torna a Reus, la seva ciutat d'origen, amb una nova proposta expositiva que tindrà lloc del 27 de maig al 23 de juliol el Centre d'Art Cal Massó de Reus. “ORÍGENS”, és una exposició d'obres d'art electrònic i digital, comissariat per Roberta Bosco i Stefano Caldana. La mostra, s'emmarca en la programació de ISEA 2022, el 27° International Symposium on Electronic Art, que se celebra a Barcelona del 10 al 16 de juny.

L’obra  RAIN BEATS de Josecarlos Flórez, és una de les noves produccions de l’exposició, realitzada gràcies a la beca de la Fundació Privada Reddis de Reus, que s'estrena en aquesta ocasió.

La inauguració de la exposició es realitzarà dijous 26 de maig a les 19.30 hores al Centre d’Art Cal Massó de Reus. Després de la inauguració ens traslladarem a la Casa Navàs, on a les 22 hores es durà a terme un mapping a càrrec de l'artista Alba G. Corral, que animarà la façana amb els elements decoratius del meravellós interior modernista de l'edifici.

La roda de premsa de presentació de la exposició es farà el mateix 26 de maig a les 10:15h.

“ORÍGENS”, el principal esdeveniment de ISEA expandit en el territori

La mostra remet a la idea de naixement des de diferents perspectives a través d'algunes de les obres fundacionals d'aquesta pionera col·lecció i de peces fonamentals per al desenvolupament de l'art electrònic, que Beep Collection ha anat rescatant i restaurant, per a posar en valor el llegat de creadors precursors, que ja formen part de la història de l'art contemporani com Peter Weibel, Marcel·lí Antúnez i Antoni Abad.

“ORÍGENS” constitueix també un marc temporal, que ens acosta a la nostra evolució com a espècie i al desenvolupament imparable de la vida en la seva més àmplia expressió. Algunes de les obres que s'exposen a Cal Massó aprofundeixen en conceptes com la identitat o l'aparença (Joan Fontcuberta i Pilar Rosado o Rafael Lozano-Hemmer), la vida i la naturalesa (Marina Núñez i Robertina Šebjanič), els records i la memòria (Eduardo Kac o Ken Matsubaro) i la intel·ligència artificial i les percepcions de la realitat a través dels sentits i el cos humà (Ricardo Iglesias i Gerald Kogler, Albert Barqué-Duran i Marc Marzenit o Anaisa Franco).

També hi ha peces que aborden els nostres entorns matèrics i còsmics com RAIN BEATS de Josecarlos Flórez, la nova producció realitzada gràcies a la beca de la Fundació Privada Reddis de Reus, que s'estrena en aquesta ocasió.

Artistes participants

Antoni Abad, Eugenio Ampudia, Marcel·lí Antúnez, Albert Barqué-Duran y Marc Marzenit, Josecarlos Flórez, Joan Fontcuberta & Pilar Rosado, Anaisa Franco, Paul Friedlander, Ricardo Iglesias y Gerald Kogler, Eduardo Kac, Rafael Lozano-Hemmer, Ken Matsubara, Marina Núñez, Robertina Šebjanič, Stefan Tiefengraber, Eric Vernhes, Peter Weibel.

Mapping de Alba G. Corral a la Casa Navàs

La mostra inclou un mapping a càrrec de l'artista Alba G. Corral, que animarà la façana de la Casa Navàs amb els elements decoratius del meravellós interior modernista de l'edifici. El mapping es farà el dia de la inauguració, el cap de setmana següent i els dies de ISEA.

Idea y comissariat: Roberta Bosco y Stefano Caldana (www.arteedadsilicio.com)

Direcció del projecte: Vicente Matallana

Producció: LaAgencia (www.laagencia.org)

Beep Collection: (www.beepcollection.art)

Lloc: Centre d'Art Cal Massó. Carrer de Pròsper de Bofarull, 7 Reus.

Dates: del 27 de maig fins el 23 de juliol

El text curatorial, el llistat d'obres amb descripcions en català i espanyol i les imatges, estan disponibles en el link: https://cutt.ly/Origenes

Previous Next

LA FUNDACIÓ PRIVADA REDDIS PREMIA ELS MILLORS TREBALLS DE RECERCA DE BATXILLERAT I ELS MILLORS TREBALLS DE PROJECTE DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DEL BAIX CAMP

Enguany l’import global ha estat de 7.300€ per un total de 8 premis

Amb aquests guardons, la Fundació, premia l’excel·lència i encoratja els alumnes a seguir avançant en l’àmbit de la recerca com a forma d’enriquiment personal i professional

Reus, 20 de maig 2022 – La Fundació Privada Reddis ha lliurat, en la seva onzena edició, els Premis als treballs de Recerca de Batxillerat, i, per setè any, els Premis als millors treballs de projecte de Formació Professional que han realitzat els alumnes dels instituts de la comarca.

Aquests premis s’organitzen amb l’objectiu de  potenciar la recerca i la investigació a l’ensenyament secundari postobligatori, i de donar un impuls a la Formació Professional.

Per al curs 2020-2021, la Fundació ha concedit un total de 8 Premis per un import global de 7.300€: 5 Premis de Recerca als alumnes de Batxillerat, per un import de 4.500€, i 3 Premis als millors treballs de projecte de Formació Professional, per un import de 2.800€.

El jurat, presidit pel Sr. Francesc Valverde (en representació del Departament d’Ensenyament) i format per la Sra. Montserrat Jové (en representació de la Universitat Rovira i Virgili),  la Sra. Alexandra Estopà (en representació dels directors/es dels centres de secundària del Baix Camp), el Sr. Josep Andreu (en representació de la Fundació Privada Reddis) i el Sr. Lluís Colomés (en representació de la Fundació Privada Reddis, secretari) ha establert els següents premis:

PREMIS ALS TREBALLS DE RECERCA DE BATXILLERAT (12a edició):

Àmbit Científic - Tecnològic

• 1r. Premi (1.200€): Mutatio Exitiale. Per Eulàlia Canals Martí, de INS Cambrils.

• 2on. Premi (800€): La intel·ligència artificial Per Anna Zakeva, de l’INS Ramon Berenguer IV.

Àmbit d’Humanitats, Ciències Socials i Art

• 1r. Premi (1.200€):  Els oficis a la Selva del Camp a la segona meitat del S. XIX (1855 -1900). Per Miquel Bové Cristià, de l’INS Joan Puig i Ferrater.

• 2on. Premi (800€): Juglares del S.XXI. El rap como manifestación poética. Per Ona Masdeu Baraldès, de l’INS Joan Puig i Ferrater.

• 3r. Premi (500€):. Les rutes de la memòria entre l’oblit i el desconeixement. Per Nadia Zougagh,de l’INS Josep Tapiró.

El jurat dels Premis de Formació Professional, presidit pel Sr. Josep Lluís Torres (en representació del Departament d’Ensenyament,) i format per la Sra. Mar Pàmies (en representació de la Universitat Rovira i Virgili), el Sr. F. Andreu Lascorz (en representació dels centres de secundària del Baix Camp), el Sr. Valero Camps (en representació de la Fundació Privada Reddis) i el Sr. Josep Andreu (en representació de la Fundació Privada Reddis, secretari), ha establert els següents premis:

PREMIS ALS TREBALLS DE PROJECTE DE FORMACIÓ PROFESSIONAL (6a. edició):

• 1r. Premi (1.200€): Estudi i cens de la somereta del Montsant. Per Carlos Serrano Duque, de l’Ins. Horticultura i Jardineria de Reus.

• 2on. Premi ex aequo (800€): Desenvolupament d’un sistema de reg automatitzat. Per Bogdan Struk, Dani Valiente Milara i Jordi Albert Ribas Gonzalez, de l’Ins. Baix Camp de Reus

• 2on. Premi ex aequo (800€):  Anàlisi de la viabilitat del Pèlag de Can Sogues com a espai natural protegit. Olèrdola (Alt Penedès). Per Nil Garreta i Escoda, de l’Ins. Horticultura i Jardineria de Reus.

Els  alumnes seleccionats van exposar els seus treballs de recerca i de projecte fa unes setmanes davant del Jurat dels Premis. Els guanyadors i guanyadores van rebre els premis en un acte de lliurement presidit per la presidenta de la Fundació Privada Reddis, Sra. Carme Buixeda, pel director dels Serveis Territorials d’Educació a Tarragona, Sr. Joan Manel Audí; el regidor d’educació de l’Ajuntament de Reus, el Sr. Daniel Recasens el president del jurat dels Premis de Recerca, Sr. Francesc Valverde, el president del jurat dels Premis de Formació Professional, Sr. Josep Lluís Torres,  i va comptar amb la presència dels pares i familiars de tots els alumnes becats.

Un any més, la Fundació Privada Reddis vol remarcar la qualitat dels treballs premiats i encoratja els alumnes a seguir avançant en l’àmbit de la recerca com a forma d’enriquiment personal i professional.

Previous Next

Dins del cicle de conferències pedagògiques Educar Avui, el docent Francesc Martín es pregunta: Per què "projectes" ?

Francesc Martín Martínez, expert en docència i transformació de centres i autor del llibre “Reciclajuego. Cómo dar juego al material de desecho” i coautor amb l'Oriol Ripoll del llibre “Com construir les teves joguines”, ha presentat la conferència "Per què projectes?".

La xerrada aprofundeix en l’educació inclusiva, amb l’objectiu de posar en valor el treball per projectes com a experiència d'aprenentatge amb sentit, transformadora i inclusiva. Fent una anàlisi dels diferents treballs a les escoles i fonamentar pedagògicament aquesta pràctica educativa des del "per què" pot ser una bona idea utilitzar-la a l'aula.

Podeu visualitzar la conferència completa al següent link: Per què "projectes"?

Educar AVUI: Perquè projectes?

LA FUNDACIÓ PRIVADA REDDIS PATROCINA LA FIRST LEGO LEAGUE REUS-TARRAGONA

Ahir es va presentar la FIRST LEGO League Reus-Tarragona que tindrà lloc aquest dissabte a la Fira de Reus, on  més de 330 joves de 6 a 16 anys participaran als dos tornejos organitzats.

L'ETSE de la URV organitza aquest programa que impulsa l'aprenentatge d'habilitats i competències STEAM perquè els joves les apliquin a la millora de les condicions de vida de les persones.

Els tornejos  Challenge (de 10 a 16 anys) i Explore (de 6 a 9 anys) tindran lloc el dissabte 14 de maig en format presencial a les instal·lacions de Fira Reus. A l'esdeveniment hi participaran  335 joves organitzats en 51 equips procedents de 15 centres educatius de la demarcació: 196 competiran a la categoria Challenge i 139 ho faran a la modalitat Explore.

Es tracta d’un esdeveniment en què la ciència, la tecnologia i la diversió són protagonistes, alhora que promou els valors del treball en equip i la capacitat emprenedora.

Els participants hauran de pensar i resoldre problemes reals a través de la investigació científica i, a banda, superar proves amb l’ús d’un robot construït i programat per ells mateixos.

Aquest esdeveniment compta amb el suport de la Diputació de Tarragona, els ajuntaments de Tarragona i de Reus, de la Fundació Privada Reddis i de l’empresa Applus IDIADA.

PREMI BECA REDDIS ART TECNOLÒGIC

ISEA2022 Barcelona en col·laboració amb la NewArtFoundation i HacTe, i amb la participació de la Fundació Reddis, anuncia la convocatòria d'una beca de producció i investigació de peces artístiques en l'àmbit de la confluència entre l'art, la ciència i la tecnologia. El resultat serà exposat durant el simposi ISEA2022 Barcelona. Cada artista o grup de col·laboració es podrà presentar a la beca sempre que reuneixi els requisits de la convocatòria. El termini de recepció de propostes es tancarà el 10 de març a les 23:59 (UTC + 1h) i l'anunci del resultat del procés de selecció serà el 15 de març.

Podeu accedir a les bases de la convocatòria AQUÍ

Previous Next

SUBVENCIÓ A LA FACULTAT DE MEDICINA I CIÈNCIES DE LA SALUT PER A LA COMPRA D'UN ECÒGRAF

La Fundació Privada Reddis ha atorgat una subvenció a la Facultat de Medicina i Ciències de la Saut per a què aquesta pugui comprar un ecògraf, que permetrà als estudiants dels graus de Medicina i de Fisioteràpia de la URV millorar el seu nivell de competències.

L’ecografia clínica és un instrument útil per al diagnòstic de malalties, que amb els anys s’ha convertit en una eina bàsica a les mans de qualsevol metge.

D’aquesta manera la Facultat entrena els seus estudiants en la realització d’ecografia clínica. Els futurs metges i fisioterapeutes podran millorar l’aprenentatge pràctic i aprofundir en els coneixements i la tècnica d’aquest instrument diagnòstic. L’aparell està instal·lat al Centre de Formació i Innovació en Simulació de la URV, que disposa de programes pioners, com el pacient simulat, perquè els estudiants adquireixin les competències i habilitats necessàries per a l’exercici de la seva professió.

AJUT AL CENTRE DE RECURSOS PEDAGÒGICS DEL BAIX CAMP

La Fundació Reddis ha donat un ajut econòmic al Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp perquè aquest pugui adquirir 2 projectes:

• 6 Jocs de cúpules PVC de Leonardo (de sobretaula). La geometria és la base de l’activitat aquest material és idoni per desenvolupar projectes didàctics en àmbits com la història, l’art, l’arquitectura o la tecnologia. Leonardome és un clar exemple d’aprenentatge transversal ja que estableix connexions horitzontals entre múltiples àrees de coneixement (matemàtiques, tecnologia, història i art). Aquest material permet complementar el treball iniciat fa 3 anys amb la Cúpula de Leonardo amb una maleta de préstec amb 6 Jocs de cúpules de sobretaula que permet treballar amb el conjunt d’alumnes d’una classe
  • Recursos audiovisuals: 2 càmeres Canon 2000D i 2 trípodes hidràulics

Previous Next

COL·LABORACIÓ EN EL PROJECTE "LLIGAMS" DE CÒDOL EDUCACIÓ I L'ESCOLA PRAT DE LA RIBA

El proper divendres 14 de maig a les 17h al Museu de Reus de la plaça Llibertat s’inaugurarà l’exposició que culmina el projecte de Còdol Educació “Lligams” que s’ha dut a terme durant aquest curs 20/21 conjuntament amb els infants i docents de l’Escola Prat de la Riba, una de les 30 escoles del país que formen part del programa Educació360.

Un projecte que compta amb el suport de la Fundació Reddis i Indústries Teixidó, entre d'altres institucions.

Fundació Reddis

Xarxes socials

Connecta amb la Fundació.

Llista de correu

Subscriu-te i rep informació puntual sobre les nostres activitats.
Formulari d'inscripció