Projectes

Previous Next

El documental sobre Gabriel Ferrater s'estrenarà el primer trimestre de 2023 amb el suport de la Fundació Privada Reddis

‘IN MEMORIAM BIEL’, la pel·lícula documental sobre el poeta Gabriel Ferrater, ha superat ja l’equador de la seva producció. Gràcies a l’impuls de la Fundació Privada Reddis, aquest projecte cinematogràfic va posar-se en marxa l’any 2021 i, a dia d’avui, compta ja amb el suport de l’Ajuntament de Reus, la Diputació de Tarragona i l’Institut Català de les Empreses Culturals.

La pel·lícula, de la qual ja s’han venut els drets d’emissió a TV3, narra dues històries entrellaçades: per un costat, el periode d’infància i adolescència de Ferrater a Reus, fins al moment en què va haver-se d’exilar amb la seva família a Frànça. Aquesta trama de la pel·lícula està construïda completament amb molt diverses imatges d’arxiu obtingudes, sobretot, del Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus, però també de la Filmoteca de Catalunya, de l’Arxiu Nacional de Catalunya, de l’Arxiu Comarcal de l’Anoia, de l’Arxiu Comarcal de la Ribera d’Ebre i dels arxius municipals de Cambrils i de Girona.

Per l’altre costat, hi ha la trama en què se segueixen les darreres funcions de l’espectacle ‘Fil de memòria’, que l’actor Pere Arquillué ha interpretat al llarg dels últims 20 anys i que té previst acabar al Teatre Fortuny, el proper novembre, coincidint amb el final de l’Any Ferrater. La preestrena del documental ‘IN MEMORIAM BIEL’, dirigit per Santi Suárez i produït per Un Capricho de Producciones, es farà durant el primer trimestre de 2023.

La Fundació Privada Reddis dona suport a la Banda Simfònica de Reus per participar al Certamen Mundial de Bandes de Kerkrade

La Banda Simfònica de Reus s'ha proclamat subcampiona del món en el World Music Contest Kerkrade 2022. El prestigiós Certamen Mundial de Bandes de Música se celebra el mes de juliol de cada quatre anys a Kerkrade, als Països Baixos, i aglutina a centenars d'agrupacions musicals de tot el món i del més alt nivell en les diferents categories i modalitats.  Des de la Fundació Privada Reddis, hem donat suport a aquest projecte cultural que es va celebrar el 30 de juliol.

Han estat molts mesos preparant als músics que tenen una mitjana d'edat d'uns 19 anys. Entre ells es troben tant alumnes del conservatori, músics professionals així com músics autodidactes. Per a poder preparar un concurs tan important han comptat amb directors i compositors de gran renom tant nacional com internacional.

Mobilitzar a 70 músics des de Reus fins a Kerkrade ha estat difícil a nivell econòmic, per això, la participació d'empreses i entitats per donar suport a aquest projecte ha estat de vital importància.

La Banda Simfònica neix l’any 2007 de la voluntat de dos alumnes del Col·legi Pare Manyanet i Conservatori de Reus. El dia 3 de Gener de 2008 fa el Concert de Presentació al Teatre Bartrina de Reus.

Ha fet nombrosos concerts als teatres de la ciutat: al Teatre Fortuny i Bartrina, i als auditoris de La Salle i IES Baix Camp. En aquests concerts ha comptat amb la col·laboració de diferents professionals, com a solistes. També ha comptat amb la col·laboració de les escoles de dansa de la ciutat. L’any 2012 es va crear el cicle de concerts “Reus a 4 Bandes” pel que han passat nombroses bandes.

Ha participat activament a les Festes Majors de Reus amb actuacions al carrer i s'ha implicat en actes com l'Aniversari del Col·legi Rubió i Ors, el Bicentenari del naixement del General Prim, de Maria Rosa Molas (2015), entre d'altres. Alhora ha participat en grans festivals com el Trapezi.

També ha fet concerts arreu del territori, ha estat banda de la "Tubada2013" i banda per a la final del concurs de solistes del Festival de Tubes i Bombardins 2015. L'estiu de 2011 va viatjar a Galícia per un intercanvi amb la Banda Unión Musical de Meaño. Així mateix, ha participat a concursos a la Sènia, Lleida, Kerkrade i Aranda de Duero i ha acompanyat a cantants com la Gisela, al Teatre Tívoli de Barcelona i ha compartit escenari amb cantants com Joan Masdeu o Joan Rovira, i grups com Brams, Xeic! i La Soul Machine, entre d'altres.

La BSR ha estat dirigida per diferents directors convidats: Carlos Diéguez (Ortigueira, Galícia), David Fiuza (Galícia), Marcel Ortega (Tarragona), Jesús Ignacio Pérez-Perazzo (director-fundador Banda Juvenil Simon Bolívar, Veneçuela), i pel compositor i director belga Bert Appermont, entre d'altres.

Des del seu inici està dirigida per Joan Ramon Reverté Reverté.

La sèrie documental 'Reus 1970 - 2020: La transformació d'una ciutat' rep una gran acollida entre els teleespectadors

Més de 50.000 espectadors han seguit la sèrie documental 'Reus 1970 - 2020: La transformació d'una ciutat' emesa per Canal Reus.

La sèrie documental repassa els darrers cinquanta anys d'història de la ciutat. És una coproducció de Canal Reus amb la Fundació Privada Reddis que s'estructura en vuit capítols de cinquanta minuts que es van emetre setmanalment i que ens acosten a la història contemporània de la nostra ciutat.

Més de 40.000 espectadors van seguir la sèrie en antena, als que hem de sumar 5.700 visualitzacións al canal Youtube i 4.500 visualitzacions en streaming.

Si us l'heu perdut, us animen a seguir els diferents capítols al següent enllaç:

7. Una ciutat del tercer mil·lenni (i com hi hem arribat)

Previous Next

Entrevista a Josecarlos Flórez autor de RAIN BEATS, obra realitzada gràcies a la Beca Reddis

El passat 26 de juny es va inaugurar a Reus l'exposició "ORIGENS" de la Beep Collection al Centre d'Art Cal Massó de Reus. Aquesta exposició d'obres d'art electrònic i digital, comissariat per Roberta Bosco i Stefano Caldana s'emmarca dins la programació de ISEA 2022, el 27° International Symposium on Electronic Art, que se celebra a Barcelona fins el 16 de juny.

La Fundació Privada Reddis ha col·laborat amb l’obra  RAIN BEATS de Josecarlos Flórez, realitzada gràcies a la beca atorgada per la Fundació.

RAIN BEATS, 2022

Josecarlos Flórez (Lima, 1978)

Instal·lació audiovisual

Producció Beca Fundació Privada Reddis

Vivim en un moment en què grans quantitats de dades són produïdes per sensors, dispositius portàtils i telèfons mòbils. Aquestes dades són recol·lectades, analitzades i utilitzades per les empreses i els governs en un intent de gestionar i controlar la ciutat d'una manera descentralitzada i centralitzada. Si bé se suposa que aquesta gestió i control contribueixen al benestar i la seguretat dels ciutadans, en la majoria dels casos els ciutadans són fora d'aquest circuit. De fet, sovint no participen en la generació, l'anàlisi o l'ús de les dades, ja sigui perquè no hi tenen accés o perquè no tenen el coneixement per fer aquestes tasques. En un intent de dissenyar noves interfícies de visualització de dades i d'acostar els espectadors a les dades massives de manera creativa, neix RAIN BEATS, un projecte que busca transformar les dades en experiències sensorials. Es tracta d'una instal·lació audiovisual que, connectada a Internet, obté i processa dades atmosfèriques (BIG DATA) i les transforma en partitures musicals digitals que després es transformen en so. És una màquina intel·ligent que processa dades obtingudes de satèl·lits que monitoregen la terra constantment, deconstruint l'entorn en números, i les utilitza com a matèria primera per crear paisatges sonors. Podríem dir que RAIN BEATS és una màquina que crea i interpreta “música feta per les forces de la natura”.

Volem compartir l'entrevista que TV3 li va fer a l'autor de l'obre el mateix dia de l'inauguració on ens explica el significat i l'essència de la mateixa.

ENTREVISTA JOSECARLOS FLÓREZ TV3

6. Crisi global. Crisi local (2011-2020)

5. El període de les grans obres (2000-2011)

4. L'època dels grans reptes (1992-2000)

3. La modernització de la ciutat (1979-1992)

2. Cap a la democràcia constitucional (1975-1979)

Fundació Reddis

Xarxes socials

Connecta amb la Fundació.

Llista de correu

Subscriu-te i rep informació puntual sobre les nostres activitats.
Formulari d'inscripció