El documental sobre Gabriel Ferrater s'estrenarà el primer trimestre de 2023 amb el suport de la Fundació Privada Reddis

‘IN MEMORIAM BIEL’, la pel·lícula documental sobre el poeta Gabriel Ferrater, ha superat ja l’equador de la seva producció. Gràcies a l’impuls de la Fundació Privada Reddis, aquest projecte cinematogràfic va posar-se en marxa l’any 2021 i, a dia d’avui, compta ja amb el suport de l’Ajuntament de Reus, la Diputació de Tarragona i l’Institut Català de les Empreses Culturals.

La pel·lícula, de la qual ja s’han venut els drets d’emissió a TV3, narra dues històries entrellaçades: per un costat, el periode d’infància i adolescència de Ferrater a Reus, fins al moment en què va haver-se d’exilar amb la seva família a Frànça. Aquesta trama de la pel·lícula està construïda completament amb molt diverses imatges d’arxiu obtingudes, sobretot, del Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus, però també de la Filmoteca de Catalunya, de l’Arxiu Nacional de Catalunya, de l’Arxiu Comarcal de l’Anoia, de l’Arxiu Comarcal de la Ribera d’Ebre i dels arxius municipals de Cambrils i de Girona.

Per l’altre costat, hi ha la trama en què se segueixen les darreres funcions de l’espectacle ‘Fil de memòria’, que l’actor Pere Arquillué ha interpretat al llarg dels últims 20 anys i que té previst acabar al Teatre Fortuny, el proper novembre, coincidint amb el final de l’Any Ferrater. La preestrena del documental ‘IN MEMORIAM BIEL’, dirigit per Santi Suárez i produït per Un Capricho de Producciones, es farà durant el primer trimestre de 2023.