Ro Caminal guanya el I Premi Beca d'Art Contemporani convocat per la Fundació

El passat dijous 8 d'octubre es van presentar els projectes finalistes de la 1a. edició del Premi d’Art Contemporani organitzat per la Fundació Privada Reddis en un acte obert al públic i que també es va poder veure en streaming pel web de la Fundació.

La guanyadora ha estat l’artista Ro Caminal (La Juncosa de Montmell, Tarragona, 1966) amb el projecte Immediacions, un projecte centrat a Reus amb un enfocament sociològic i històric sobre dos barris d’habitatge social de la ciutat: el Barri Fortuny i el Barri Gaudí. Un projecte ben definit i presentat, coherent i exigent que s’escau dins la filosofia de la convocatòria del premi beca a la producció artística que reflexiona sobre l’espai urbà, amb un plantejament tradicional que combina la producció videogràfica, l’àudio i la fotografia. Com a guanyadora del certamen, el seu projecte s’exposarà de manera simultània a la Sala Fortuny del Centre de Lectura i l’espai expositiu de la Galeria Antoni Pinyol l’any 2021.

Però el jurat del Premi Beca també ha volgut atorgar dos accèssits de 1.000€, un per als artistes Nathalie Rey i Enric Mauri (Barcelona, 1976, Sant Antoni de Vilamajor, 1957) per al projecte conjunt Atlantis, un projecte que fa referència a l’actual situació de la pandèmia i els seus efectes en l’àmbit econòmic, social i de pensament i l’altre per a l’artista Miquel García Membrado (Girona, 1975) per al projecte Amor i metralla, una proposta de marcat caràcter historicista i localista que reflexiona sobre la transformació física de quatre espais de Reus bombardejats durant la guerra civil i la recuperació de la memòria com a antídot contra l’oblit.

El jurat d’aquesta primera edició ha estat format pels següents membres:

• Antoni Pinyol (de la Galeria Antoni Pinyol): president del jurat
  • Aida Marín (de la Secció d’Art del Centre de Lectura): vocal
  • Lídia Porcar (professora de l’Escola d’Art i Disseny de Reus): vocal
  • Pilar Monje (patrona de la Fundació Privada Reddis): vocal
  • Xavier Filella (patró de la Fundació Privada Reddis: secretari del Jurat

El jurat considera que, malgrat la pandèmia, el certamen ha tingut una gran participació i que el nivell de les propostes presentades i els currículums dels artistes que s’hi han presentat són excel·lents. També valora l’exigència de la proposta que contempla l’exhibició del projecte a la Sala Fortuny del Centre de Lectura i la Galeria Antoni Pinyol de Reus simultàniament.

Dijous 8 d'octubre a les 19h (en streaming) - Presentació pública dels projectes finalistes del Premi Beca d'Art Contemporani

El Jurat del Premi Beca d'Art Contemporani de la Fundació Reddis ja ha decidit els 3 finalistes d'aquesta edició. El guanyador es podrà conèixer el proper dijous 8 d'octubre a les 19 h i es podrà veure en directe en streaming pel nostre web: www.fundacioreddis.org

Les 3 propostes artístiques finalistes, que reflexionen sobre l’Espai Urbà (relacionant art i entorn urbà) tal i com es demanava a les bases del certamen, han estat les següents:

• Amor i metralla”: una proposta de marcat caràcter historicista i localista creada per l’artista Miguel García Membrado (Girona, 1975)
  • “Atlantis”: un projecte expositiu que fa referència a l’actual situació de pandèmia, creat pels artistes Nathalie Rey i Enric Mauri (Barcelona, 1976, Sant Antoni de Vilamajor, 1957)
  • “Immediacions”: un projecte centrat a Reus, amb un enfocament sociològic i històric creat per l’artista Ro Caminal (La Juncosa de Montmell, Tarragona, 1966)

Amb una dotació de 6.000€ per al projecte expositiu guanyador, i de 1.000€ per als dos accèssits, aquest s’exposarà de manera simultània a la Sala Fortuny del Centre de Lectura i l’espai expositiu de la Galeria Antoni Pinyol l’any 2021.

Conferència del nostre patró Lluís Colomés al Centre de Lectura

Aquest dimarts 22 de setembre a les 18h, el nostre patró Lluís Colomés pronunciarà la conferència "Els maquis a les Muntanyes de Prades" a la Sala Emili Argilaga del Centre de Lectura de Reus. Ens faria molta il·lusió comptar amb la vostra assistència.

AJUT ALS AMICS DE LA GENT GRAN AMB MOTIU DEL COVID'19

Donades les fases de la desescalada de l'actual situació de crisi sanitària, l’entitat Amics de la Gent Gran està començant a plantejar activitats de socialització de petit format, tant a Cambrils com a Reus, per tal que les persones grans que pateixen soledat, puguin començar a restablir relacions amb altres persones grans i voluntàries. Per dur-les a terme amb totes les garanties de seguretat i higiene, necessiten poder tenir material (gels hidrolítics, mascaretes, etc.) per a les persones grans d'aquestes dues poblacions. I és per aquest motiu que la Fundació Privada Reddis i Indústries Teixidó han concedit un ajut extraordinari per tal que aquestes persones d’edat molt avançada, acompanyades per Amics de la Gent Gran, amb pocs recursos econòmics, puguin fer front a la COVID’19 amb totes les garanties.

AJUT AL CENTRE D'AJUDA AL PRES I EL NECESSITAT

Amb motiu de l’emergència sanitària pel COVID-19, diverses famílies de Reus s'han trobat que, de forma sobtada, s'han quedat sense recursos i veuen perillar la seva subsistència. Per aquest motiu l'activitat del Centre d'Ajuda al Pres i al Necessitat s'ha vist augmentada degut al nombre el famílies que venen a buscar menjar. I és per aquest motiu que la Fundació Reddis i l'Obra Social la Caixa han volgut realitzar una ajuda extraordinària per ajudar a paliar aquesta situació.

SUBVENCIÓ A L'HOSPITAL DE DIA MAS SABATER

Juntament amb l'Obra Social la Caixa hem concedit una ajuda a l'Hospital de dia Mas Sabater de la Fundació Esclerosi Múltiple que ha servit per a instal·lar una porta corredissa automàtica a la sala de fisioteràpia que elimina les barreres arquitectòniques i que assegura l'accés de manera independent de les persones que presenten limitacions en la mobilitat.

AJUDA AL CLUB ESPORTIU COSTA DAURADA

El Club Esportiu Costa Daurada no s'atura i durant el confinament continua realitzant activitats d’entrenament i d’assistència emocional en el període d’emergència pel Covid'19.

Juntament amb l'Obra Social "la Caixa" els hem concedit una subvenció que anirà destinada a l'adquisició de material bàsic per al manteniment de les cadires de rodes emprades en l’activitat esportiva que duen a terme (bàsquet adaptat en cadira de rodes)..

AJUDA A L'ASSOCIACIÓ SALUT MENTAL DR. TOSQUELLES

La Fundació Reddis i l'Obra Social la Caixa han decidit atorgar una ajuda a l'Associació Salut Mental Dr. Tosquelles per a la realització d’un programa d’acompanyament terapèutic individualitzat i de suport a l’autonomia a la pròpia llar, per a persones amb problemes de salut mental tenint en compte les noves necessitats ocasionades pel COVID'19.

Es tracta d'un Programa d’acompanyament terapèutic, individualitzat i integral que pretén afavorir la continuïtat de l’atenció a les persones amb problemes de salut mental i el desenvolupament de l’autonomia personal. Està dirigit a persones amb problemes de salut mental que presenten de forma consistent dificultats en tasques bàsiques de la vida diària, al seguiment dels tractaments, a la continuïtat de l’atenció socio-sanitària, a l’accés de dispositius i recursos per la integració social, a la participació de les activitats a la comunitat, o amb greu risc de tenir aquestes dificultats a curt, mig o llarg termini.

AJUDA A L'ASSOCIACIÓ SUPERA'T AMB MOTIU DEL COVID'19

La Fundació Reddis i l'Obra Social la Caixa han concedit una ajuda a l'Associació Supera't, per tal que aquesta pugui donar un servei específic i extraordinari amb un programa terapèutic adaptat a les necessitats sorgides del COVID'19. Degut a la situació que estem vivint, la tasca de l'entitat s'ha vist modificada però malgrat totes les dificultats segueixen treballant connectats en xarxa i digitalment, oferint assessorament a totes aquelles famílies i persones que viuen i conviuen amb condició autista que així ho necessitin.

AJUDA A LA CASA DE MISERICÒRDIA AMB MOTIU DEL COVID'19

La Fundació Reddis i l'Obra Social la Caixa han decidit atorgar una ajuda a La Casa de Misericòrdia amb motiu del COVID'19 per tal de fer una desinfecció extra i així millorar la neteja de les habitacions i la higiene dels residents.

Actualment La Casa de Misericòrdia acull un total de 24 persones adultes (18 a 65 anys) que es troben en risc d'exclusió social (discapacitats psíquics, persones sense recursos econòmics, sense habitatge, amb manca d'hàbits...).

No et perdis les darreres novetats

Subscriu-te a la llista de correu de la Fundació i rep informació puntual sobre les nostres activitats.