Actualitat

CONVERSA ENTRE MARIA GARIA RUIZ I RO CAMINAL SOBRE EL TEMA DE L'HABITATGE SOCIAL

Amb motiu de l'exposició "IMMEDIACIONS", la Fundació Reddis ha organitzat una activitat paral·lela, i el proper dimecres 21 d’abril a les 18h (en streaming per www.fundacioreddis.org) l’arquitecta, artista visual i curadora Maria Garcia, i l’artista Ro Caminal, tindran una conversa sobre el tema de l’habitatge social i aprofundiran molt més en l’exposició.

Previous Next

COL·LABORACIÓ EN EL PREMI DE PERIODISME JOVE JOAN MARC SALVAT I I PREMI XAVIER JOANPERE OLIVÉ

Ahir al vespre, al Castell del Paborde de la Selva del Camp, es va lliurar el Premi de Periodisme Jove Joan Marc Salvat i el I Premi Xavier Joanpere Olivé de temàtica social que organitzen Reusdigital.cat i LANOVA Ràdio de Reus i que compten amb el suport de la Fundació Reddis entre d'altres col·laboradors i patrocinadors públics i privats.

Pel que fa al Premi de Periodisme Jove Joan Marc Salvat, el premi Òmnium Baix Camp (que reconeix la feina feta per un alumne que cursi estudis relacionats amb el Periodisme i la Comunicació) ha estat per al selvatà Andreu Rauet, conductor de l'espai 'Fot-li esports!', de LANOVA Ràdio. Aquest rebrà 350 euros per a material informàtic.

El segon premi, valorat en 700 euros, ha estat ex aequo per a la periodista Neus Bertola, per un seguit de peces fetes i emeses a 'Canal Reus TV'; i per a Ariadna Martínez, Irene Margalef i Alba Cartanyà, pel seu programa radiofònic 'L'alternativa', que s'emet a LANOVA Ràdio i en altres emissores del territori com 'Ràdio Cambrils'.

Valorat en 900 euros, el primer premi ha estat per a la fotogràfa Anna López, Analofi, per la mostra 'Llàgrimes de sirena'. Finalment, el premi a la trajectòria (també de 900 euros) ha estat per a la comunicadora ebrenca Bertra Treig. Aquesta ha estat a la secció d'esports de 'Canal Reus TV', i actualment forma part de la redacció del 'Canal Terres de l'Ebre'.

Pel que fa al 1r Premi de Periodisme Xavier Joanpere Olivé de Temàtica Social, les premiades han estat Raquel Fabregat i Ariadna Cortiella, autores del reportatge audiovisual ‘Mirades al futur’. Són dues estudiants de periodisme de la Universitat Rovira i Virgili (URV) que van decidir viatjar fins a Udaipur (a l'Índia), de la mà de l'ONG Kolam, per conèixer l'empoderament de la dona en aquella zona del país.

INAUGURACIÓ DE L'EXPOSICIÓ "IMMEDIACIONS" DE RO CAMINAL

El proper divendres 16 d'abril s'inagura l'exposició "IMMEDIACIONS" de l'artista Ro Caminal i guanyadora del I Premi Beca d'Art Contemporani de la Fundació Privada Reddis. Es tracta d'una exposició simultània al Centre de Lectura i a la Galeria Antoni Pinyol que tracta sobre dos barris d'habitatge social a la ciutat: el Barri Fortuny i el Barri Gaudí. La inauguració serà a les 1830h a la Galeria Antoni Pinyol i després a les 19.30h a la Sala Fortuny del Centre de Lectura.

Previous Next

ACORD DE COL·LABORACIÓ AMB LA FUNDACIÓ "la CAIXA" I CAIXABANK PER AJUDAR A LES ENTITATS SOCIALS

La Fundació Reddis, la Fundació la Caixa i Caixabank han renovat, un any més, un acord de col·laboració amb l’objectiu d’afavorir el desenvolupament de diversos projectes socials de suport a persones en risc d’exclusió social que duen a terme diverses entitats de Reus i la comarca.

En un moment com l’actual, ambdues fundacions sumen esforços per tal d’arribar arribar a un major nombre d’entitats i que aquestes puguin fer realitat els seus projectes.

De moment aquestes són les entitats beneficiàries:

• Fundació Mossèn Frederic Bara: podrà dur a terme diverses accions destinades a la desinfecció de tots els espais de la seva entitat (sobretot els espais que utilitzen els seus usuaris), degut a la nova normativa de salut
  • Grans Projectes Solidaris: oferirà diversos cursos de formació (infermeria, mecànica, perruqueria...) als joves en risc d’exclusió social que viuen a les llars de Joves Jonathan Daniels
  • Associació Supera’t: podrà adquirir material per a que els seus usuaris (infants i joves amb trastorn de l’espectre autista) puguin realitzar diverses activitats relacionades amb l’esport
  • Associació d’Alzheimer de Reus i el Baix Camp: podrà adquirir material de protecció personal per tal de poder desenvolupar les activitats del Centre Terapèutic i la Unitat de la Memòria
  • Hospital de Dia Mas Sabater de la Fundació Esclerosi Múltiple: podrà realitzar millores per adaptar els espais que les persones amb esclerosi múltiple i malalties neurodegeneratives han de fer servir diàriament.

Per aquest 2021 de moment són aquestes 5 entitats les que s'han beneficiat d'aquest acord però encara se n'han d'incloure algunes més.

La Fundació Privada Reddis fa més de 10 anys que va començar a treballar, intensament, per ajudar a entitats de caire social. Des d’aleshores, la comissió social de la Fundació ha centrat els seus esforços en ajudar a diverses associacions del Baix Camp que, sense el seu recolzament econòmic, haurien tingut dificultats per tirar endavant els seus projectes, degut a la manca de recursos rebuts per part de les administracions públiques.

L’acord amb CaixaBank i la Fundació “la Caixa” es va iniciar ara farà 7 anys. Des d'aleshores, ambdues institucions treballen juntament amb la Fundació Reddis per tal d’ajudar a un gran nombre d’entitats del territori.

AL COR D'UNA ROSA DE FULLES MOIXES - GABRIEL FERRATER

El passat 2020 la Fundació Reddis va atorgar una subvenció a l'associació Gosar Poder per tal que aquesta pugui seguir difonent la figura i obra del poeta reusenc Gabriel Ferrater. La col·laboració va anar enfocada a dues activitats: la Ruta Gabriel Ferrater (que va tenir lloc el passat mes de setembre) i ara per aquest 2021 l'entitat ha organitzat un espectacle teatral amb motiu del dia Mundial de la Poesia. El dissabte 20 de març a les 12h als Jardins de la Casa Rull, la companyia teatral La Gata Borda interpretarà "Al cor d'una rosa de fulles moixes", una proposta escènica sobre textos de Gabriel Ferrater.

L'acte s'emmarca dins de les activitats poètiques que les Biblioteques Municipals de Reus porten a terme en el seu programa "Març Marçot".

Visita guiada a l'exposició «Amor i Metralla» - YOUTUBE

En aquest enllaç podreu veure la visita guiada de l'exposició "Amor i Metralla", a càrrec de Miquel Garcia Membrado, autor de les obres. "Amor i Metralla" ha guanyat l'accèssit al I Premi Beca d'Art Contemporani de la Fundació Privada Reddis: https://www.youtube.com/watch?v=i0h3RO6K9ZE

Es mor Llorenç Pellisé Ortal, expresident de la Fundació Privada Reddis

En aquest enllaç trobareu la notícia que ha publicat Infocamp en relació a la mort del nostre expresident Llorenç Pellisé: AQUÍ

Mor Llorens Pellisé, expresident de la Fundació Reddis

En aquest enllaç trobareu la notícia que ha publicat Baix Camp Ràdio en relació a la mort del nostre expresident Llorenç Pellisé: AQUÍ

Mor Llorenç Pellisé Ortal, expresident de la Fundació Reddis

En aquest enllaç trobareu la notícia que ha publicat La Guia de Reus en relació a la mort del nostre expresident Llorenç Pellisé: AQUÍ

Es mor l'expresident de la Fundació Privada Reddis Llorenç Pellisé Ortal

En aquest enllaç trobareu la notícia que ha publicat el Reusdigital en relació a la mort del nostre expresident Llorenç Pellisé: AQUÍ

No et perdis les darreres novetats

Subscriu-te a la llista de correu de la Fundació i rep informació puntual sobre les nostres activitats.