Àmbits d'actuació

La Fundació Privada Reddis sempre s’ha mantingut fidel al principal objectiu: mantenir vius els valors que han fet de Reus una ciutat rellevant en l’àmbit educatiu, social i cultural.

Des dels seus inicis, la vocació de la Fundació Privada Reddis ha estat treballar per a la millora dels recursos humans. És per això que l’àrea d’ensenyament continua essent l’àrea més ben dotada econòmicament de la institució.

Image

Des de fa més de 25 anys, la Fundació manté un programa d’ajuts per a la mobilitat a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la URV. Durant aquest temps, mig miler d’estudiants han pogut realitzar una estada a l’estranger gràcies a aquesta beca que s’atorga en funció de l’expedient econòmic però també acadèmic.

Així mateix és molt coneguda la seva relació amb la Facultat de Medicina; a banda de la col·laboració anual per fomentar la recerca i la investigació, la Fundació va ser una peça clau en el moment de la creació de la Facultat a Reus i la seva posterior consolidació al territori.

Més enllà de les dinàmiques històriques, però, en aquests darrers anys aquests ajuts educatius també s’han estès als treballs de recerca i de formació professional més excel·lents dels centres d’ensenyament secundari de tota la comarca del Baix Camp.

Entre les últimes novetats del lustre cal destacar les ajudes econòmiques que la Fundació atorga als centres de primària i secundària de Reus per a la compra de llibres de text, amb la finalitat de compensar desigualtats socials i d’establir un fons que pugui servir per a alumnes d’altres cursos escolars; l’organització del cicle «Educar avui», adreçat als docents de la nostra comarca, que poden gaudir de diverses conferències pedagògiques amb ponents d’alt nivell; i l’aposta per a desenvolupar projectes educatius d’alta qualitat i prestigi que suposen una millora en la formació i la qualitat de vida dels joves com ara totes les activitats creades i organitzades per Còdol Educació, el projecte Cantània, entre molts altres.

La Fundació Privada Reddis sempre ha col·laborat amb les institucions i entitats sense ànim de lucre que treballen en benefici de les persones més desafavorides de la societat. Tot i això, l’actual conjuntura econòmica i el creixent risc d’exclusió social ha obligat a multiplicar els esforços en aquest sentit.

Image

Actualment les peticions que més creixen són aquelles que ens reclamen intervencions d’urgència davant de casos de primera necessitat, mancances d’aliments o d’altres elements bàsics. I aquí és on la Fundació dedica més esforços, ajudant a entitats com ara Càritas, el Banc dels Aliments, la Creu Roja, el Centre Pastoral d’Ajuda al Pres i al Necessitat, la Casa de Misericòrdia...; però no deixa de banda altres projectes socials que, tot i ser menys urgents, no deixen de ser transcendents i tenen una major continuïtat en el temps.

Des d’aquest punt de vista, la Fundació ha estès la seva mà a accions socials de primer ordre que permeten millorar l’assistència i qualitat de vida a col·lectius com, per exemple, els malalts d’alzheimer i d’esclerosi múltiple o les famílies amb malalts de parkinson o amb fills amb síndrome de down. Projectes sòlids que a la Fundació Privada Reddis ens mirem amb tota l’atenció del món i que procurem recolzar cada any sense deixar cap entitat fora del circuit d’ajudes.

L’organització d’activitats pròpies, en nom de la Fundació, ha estat compatible amb el suport puntual o estable al gran nombre d’entitats i institucions que configuren el ric teixit cultural de Reus.

Image

A la Fundació ens agrada donar suport a la vida cultural del municipi, tot col·laborant amb l’Ajuntament fent costat als projectes de ciutat (Any Prim, Any Fortuny, etc.) o amb entitats locals que, per petites que siguin, es caracteritzen per la seva qualitat, la seva constància i el seu saber fer.

Mirant enrere, però, no hi cap dubte que algunes de les iniciatives endegades per la Fundació han estat, en certa mesura, històriques. És el cas del Premi de pintura Ceferino Olivé —en memòria d’aquest destacat artista reusenc— un dels baluards culturals de la Fundació, que va arribar a la seva 8ena edició i on s’hi van presentar prop de 800 obres de diversos artistes del territori. Les pintures del premi constitueixen, a dia d’avui, un important fons cultural, bona part del qual està actualment dipositat al Museu d’Art i Història de Reus (MAHR).

La Fundació, però, ha volgut donar un pas més en aquest suport a la cultura, amb una actualització del premi, acostant-lo a les tendències artístiques predominants del segle XXI. Per això l’any passat va convocar la primera edició del Premi d’Art Contemporani Fundació Privada Reddis, amb la finalitat d’impulsar la creació artística, difondre-la entre el públic i crear una col·lecció que sigui un referent de qualitat i compromís amb l’art contemporani. Únic certamen d’aquestes característiques organitzat a la comarca del Baix Camp, vol convertir-se en un referent de l’art contemporani a Catalunya i posar-se al nivel de premis com la Biennal d’Art de Valls – Premi Guash-Coranty o el Premi Tapiró de Pintura i el Premi Julio Antonio d’Escultura, de Tarragona, que s’organitzen a les comarques veïnes.

Un altre valor cultural de la Fundació és l’evolució/consolidació del fons cultural Memorial Josep Maria Sugranyes que, des de fa 10 anys de la seva creació, ja compta amb més d’un centenar d’obres i escultures representatives de Reus i d’artistes reusencs o d’altres molt vinculats a la nostra ciutat.