La institució

Més de 25 anys al servei de la ciutat i la comarca

La Fundació

L’any 1992 es va constituir la Fundació Privada Reddis. La institució, però, tot i la seva joventut, no és filla del no-res, sinó que és hereva d’una vocació social i ciutadana de llarga tradició.

Va ser a principis del segle XX que a Reus es va fundar Reddis Mútua d’Assegurances que, en dissoldre’s, gairebé cent anys més tard, va acabar donant fruit a l’actual Fundació Privada Reddis.

Durant  tot aquest temps la Fundació ha treballat al voltant d'una missió: estar al servei de la ciutat, Reus, tot col·laborant en la promoció i execució de tot tipus d'accions o programes de caràcter educatiu, social o cultural per al benefici de les persones vinculades al Baix Camp i per estimular i donar una petita empenta a totes aquelles entitats que, des de diferents àmbits, treballen per millorar la qualitat de vida de la nostra societat.

Concert del 25è aniversari de la Fundació al Teatre Bartina, amb la Banda Simfònica de Reus
Ruta enigmàtica per la Prioral i el Campanar, amb Còdol Educació
Taller coneguem els/les nostres artistes, amb Neus Segrià
Lliurament de Premis de Recerca i FP
Banc dels Aliments de Reus
Exposició del 20è aniversari de la Fundació
Concert del 25è aniversari de la Fundació, amb diverses entitats de la ciutat
Exposició del Premi d’Art Contemporani Fundació Privada Reddis
Cantània al Teatre Fortuny

Des de fa uns anys, la Fundació, conscient que la crisi econòmica fa estralls entre els nostres conciutadans, destina una part important de la inversió a ajudar a una gran majoria d’entitats socials que treballen per satisfer les necessitats dels més desafavorits.

En paral·lel, però, també ha seguit invertint amb força en alguns dels que han estat els seus pilars des de fa vint-i-cinc anys: l’ensenyament, la recerca i la cultura. Perquè si fa més de vint-i-cinc anys ja crèiem fermament que el futur d’un país depèn, en gran mesura, de la inversió que faci en educació, avui dia en som més conscients encara.

El temps transcorregut, des dels inicis, va mostrant la cara amable d'una feina ben feta, la qual cosa dóna l'ànim i la força suficient per continuar en el camí que consolida aquells primers propòsits fundacionals.

Immersos en la dificultat del moment actual que està vivint el nostre país, la Fundació continua obrint les portes a tots aquells que necessiten la seva ajuda, i es consolida com un pilar fonamental per a la ciutat de Reus i la comarca del Baix Camp.

Àmbits d'actuació

La Fundació Privada Reddis sempre s’ha mantingut fidel al principal objectiu: mantenir vius els valors que han fet de Reus una ciutat rellevant en l’àmbit educatiu, social i cultural.

Ensenyament

Recolzem projectes que incideixin en la formació

Social

Afavorim la inclusió i el benestar social

Promocionem diverses manifestacions artístiques

Els Patrons

L'autèntic motor de la Fundació.

Darrera de qualsevol fundació hi ha persones. Homes i dones que, molt sovint, sense fer gaire soroll, miren que les idees, els projectes i les necessitats que els arriben de la ciutadania encaixin amb uns recursos econòmics que, la majoria de vegades, no donen per abastar-ho tot. Són els membres del Patronat, l’òrgan que marca les línies mestres, els camins que s’han de recórrer. Els seus autèntics motors.

La seva funció és l’estudi i posterior divulgació, amb aportació de recursos, a totes les iniciatives i propostes rebudes, tant a través de suggeriments externs com des del propi Patronat. Persones de rellevància dins el món econòmic, social, polític i cultural, integren l’òrgan consultiu de la Fundació que analitza i marca les estratègies.

Patronat executiu

Sr. Valero CampsVocal
Sr. Xavi Coca
Sr. Xavi CocaVocal

Comissió de cultura i comunicació

Sr. Xavier Filella

Sr. Xavi CocaVocal

Com treballa
la Fundació

Els ingressos principals i més importants de la Fundació són de tipus financer, provinents de les inversions en actius financers realitzades durant tots els seus anys de funcionament i a partir d’uns actius fundacionals.

Distribució econòmica dels ajuts:

Ensenyament
Social

Els ingressos obtinguts es dediquen, un cop cobertes les despeses de funcionament de la pròpia fundació, a l’atorgament de beques i ajuts en tres àmbits d’actuació:

1. Ensenyament, apartat al qual es dedica el 50% del total dels ajuts atorgats;
  2. Cultura, al qual es dedica el 30%, i
  3. Social, el 20% restant, a més de subvencions anuals directes que s’atorguen a la Fundació per part d’entitats privades per aquest concepte.