Projectes

SUBVENCIÓ A L'ASSEMBLEA DE LA CREU ROJA DE REUS

Una de les altres entitats socials que hem ajudat durant aquest 2020 ha estat l'Assemblea de la Creu Roja de Reus. La subvenció ha servit perquè l'entitat pugui canviar la caldera de la calefacció de la Llar d'infants M. Assumpció Quadrada de Reus.

COL·LABORACIÓ EN EL PROJECTE "QUÈ ENS MATA?" D' ArtAMILL

La Fundació col·labora en el projecte Què ens mata?, d'ArtAMILL. L'associació cultural proposa una programació anual 2020-2021 integrada en l’actualitat que ens ocupa i preocupa. De manera que els artistes/creadors/escriptors participants donen la seva única o múltiple resposta a aquesta pregunta inicial. Cadascuna d’aquestes exposicions o instal·lacions aniran lligades a un dia de debat pedagògic, convidant un grup de nois i noies de les escoles / instituts veïns de Reus, Cambrils, Riudoms i Montbrió.

Recollint els continguts de la programació artística que es podrà veure a l’espai artAMILL durant aquest curs 2020-2021, es publicarà un catàleg que inclourà l’obra fotografiada per Daniel Casanoves, i els escrits dels diferents escriptors que faran referència a l’obra exposada.

De moment ja s'han fet algunes exposicions en els mesos d'octubre, novembre i desembre: Lluís Agustench (contaminació atmosfèrica, corrupció financera, ideologies homòfobes...),  Amadeu Adell (la llibertat robada, el conflicte entre individualisme i sentit comunitari...) i la de Miryam Arnold sobre la soledat i la manca de tendresa...

Per aquest mes de febrer s'inaugurarà l'exposició de l'artista Ruben Perdomo, amb fotografia, i que parlarà de l'insomni.

SUBVENCIÓ A CÒDOL EDUCACIÓ

La Fundació continua implicant-se també en l'àmbit educatiu i ha atorgat una subvenció a Còdol Educació que anirà destinada al projecte Territori viu per a tothom. Un projecte adreçat als centres de màxima complexitat, amb l’objectiu de fer accessible el patrimoni cultural a tots els nens i nenes dels centres amb unes condicions preferents, de manera que puguin realitzar les activitats d’una forma pràcticament gratuïta.

SUBVENCIÓ A LA FUNDACIÓ MOSSEN FREDERIC BARA

La Fundació Privada Reddis aquest any també ha ajudat a la Fundació Mossen Frederic Bara. Degut a les noves normes sanitàries i les restriccions que ha comportat la crisi del coronavirus, l'entitat s'ha vist obligada a fer unes reformes a les seves instal·lacions. Per un cantó s'han hagut de fer unes divisions d'uns despatxos i per l'altre, la instal·lació d'una porta d'alumini i de vidre a l'entrada de la Fundació per tal de separar les entrades i sortides d'infants i adults.

SUBENCIÓ A REUS REFUGI PER POSAR EN MARXA LA CAMPANYA "EL FRESC QUE CREA EL CALIU"

Gràcies al suport de la Fundació Privada Reddis i Indústries Teixidó, l'entitat Reus Refugi aquests dies ha posat en marxa la campanya "El frec que crea caliu", amb la finalitat de subministrar aliments frescos a persones refugiades o migrants sense recursos que resideixen a la nostra ciutat.

La campanya funciona amb el bescanvi d'uns talons de valors diversos destinats a cobrir les necessitats bàsiques dels refugiats que han quedat sense ingressos per diversos motius (pandèmia, fi del programa d’inserció, denegació d’asil...).
Aquests talons es donen en casos en què la cobertura social de les institucions no arriba, i són intercanviables per productes a comerços locals prèviament concertats, tots ells de proximitat. La destinació és la compra de productes i serveis bàsics (aliments, material escolar, roba, etc).

AJUT A L'ESCOLA ELS GANXETS PER AL PROJECTE "CHROMIFIQUEM ELS GANXETS"

La Fundació Privada Reddisha atorgat una ajuda econòmica a l'escola Els Ganxets de Reus perquè aquesta pugui comprar 26 chromebooks o així posar en marxa el projecte "Chromifiquem els Ganxets". Aquest projecte forma part d'un dels objectius que s'ha marcat el centre per aquest curs que és el d'alfabetitzar i introduir els infants en l'ús de les tecnologies de l'Aprenentatge del Coneixement (TAC) i en el treball amb les diferents App's educatives i eines del núvol.

També vol dotar al centre de dispositius per donar resposta a les famílies mes vulnerables i minimitzar, així, l'impacte de la bretxa digital en cas de confinament.

Col·laboració en el Centenari de l’Associació de Concerts de Reus

Aquesta temporada 2020-2021 l’Associació de Concerts de Reus commemora el seu Centenari i des de la Fundació Reddis hi col·laborarem perquè, tal i com hem fet sempre, ens agrada donar suport a la vida cultural de la ciutat.

Per celebrar aquesta efemèride, l’entitat ha programant entre 24 i 30 concerts entre els quals cal destacar: els 4 concerts de l’Orquestra Camerata XXI – Ciutat de Reus (la seva orquestra resident), el gran pianista serbi Ivo Pogorelich i el gran tenor mexicà Francisco Araiza. També podrem gaudir de la presència de quatre grans directors d’orquestra de renom mundial com són el rus Valery Voronin, els mexicans José Areán i Eduardo Álvarez i el cubà resident als Estats Units Iván del Prado. Artistes de les nostres contrades com el pianista de jazz Lluís Capdevila, el Trio Brull-Salvadó-Mor, el jove i gran violoncel·lista reusenc resident a Alemanya Roger Morelló , el saxofonista Joan Martí Frasquier, així com la representació de l’òpera bufa de Haydn “La Canterina”amb producció i creació d´artistes de casa nostra.

També tindrem l’exitós Concert de Cap d’Any amb l’Orquestra Simfònica del Vallès, la gran soprano russa Irina Dolzhenko, que cantarà en la Simfonia 4 de Mahler, els pianistes Manel Camp, Leonel Morales, Fernando Saint Martin i el rus Vadim Palmov , entre d’altres.

Per primera vegada l’Associació de Concerts de Reus tindrà un compositor resident  per les dues properes temporades 2020-21 i 2021-22 i que serà el reusenc Josep M. Guix. Algunes de les seves creacions seran interpretades durant aquestes dues properes temporades i també pel violoncel·lista Roger Morelló.

Com a primícia, cal destacar també la figura d’Artista Convidat/Resident, que serà el reconegut artista i pintor David Callau, que exposarà la seva obra, en performance, i també en col·loqui sobre música, ballet i pintura.

SUBVENCIÓ A L'ASSOCIACIÓ QUILÒMETRE ZERO PER AL PROJECTE ROSSINYOL

La Fundació Reddis i Indústries Teixidó han contribuït a finançar 3 de les 11 parelles de mentoria social a Reus per aquest curs escolar 2020-2021.

L’Associació Quilòmetre Zero és una entitat d’acció social del Camp de Tarragona que gestiona diferents projectes de voluntariat dirigits a l’àmbit de la infància, l’adolescència i la joventut; un d'ells és el Projecte Rossinyol. Es tracta d'un projecte de mentoria per a preadolescents (10-14 anys) en risc d'exclusió social que facilita la trobada entre estudiants universitaris i de grau superior i nens i nenes escolaritzats. Pretén aconseguir que la infància en situacions de desavantatge social, preferentment d'origen migrant, tingui millors condicions d'inclusió social i desenvolupament personal. Les parelles Rossinyol es troben durant un curs escolar una vegada a la setmana, unes tres hores, per fer activitats de lleure amb la intenció de descobrir l’entorn i els recursos disponibles: sortides i passejades, visites i activitats culturals, visites a la universitat, trobades amb altres parelles... Degut a la Covid-19 el projecte s’ha anat adaptant de tal manera que les trobades són semipresencials (una combinació entre trobades presencials i virtuals).

Tot això es fa amb la pretensió de contribuir a el desenvolupament personal i la inclusió social d'aquests nens i nenes, que presenten dificultats en el seu procés d'adaptació a la societat d'acollida. La idea darrere del concepte de mentoria és que, gràcies a la relació personal, de confiança i la creació d'un vincle, el mentor/a es converteixi per a al mentorat/a en un model positiu i en un referent. Això ajuda a desenvolupar i reforçar la confiança personal i social de l'infant la seva autoestima i les seves competències personals, funcionals i socials. Tot això repercutirà positivament en la vida privada, social i escolar del mentorat/a i, gràcies a que el mentor/a és un/a estudiant universitari, augmenta les possibilitats que l’infant opti peraccedir a la Universitat més endavant.

COL·LABORACIÓ AMB EL MEMORIAL "PERE ANGUERA: DEU ANYS EN EL RECORD"

El Centre de Lectura, per tal de commemorar i donar rellevància al desè aniversari de la mort de l’intel•lectual i expresident de l'entitat Pere Anguera Nolla, ha organitzat un seguit d’activitats amb la voluntat de posar en relleu tant la vessant humana com la professional del Doctor en Història Contemporània. Per aquest motiu, s’ha convidat a diverses persones amb perfils diversos: historiadors, artistes, amics, expresidents del Centre de Lectura, totes les quals s’han relacionat amb en Pere Anguera i que, per tant, ens permetran repassar i reviure la seva trajectòria personal i professional des de diversos àmbits. Les activitats van començar a mitjans d'aquest mes de novembre amb una taula rodona que es va fer per streaming on hi van participar en Josep Maria Balañà, la Montserrat Palau, el Salvador Juanpere i la Montserrat Duch: https://www.youtube.com/channel/UCWS7N_ZwjO8jyHE87M2K6dg.

Actualment es pot visitar l'exposició, organitzada pel col·lectiu "Sàpigues i Entenguis Produccions", i de cara a principis de l'any vinent hi ha pendent una conferència a càrrec de Magí Sunyer i la reedició i actualització del llibre "El Centre de Lectura de Reus, una institució ciutadana", del qual Pere Anguera n'és l'autor.

SUBVENCIÓ ALS AMICS DE L'HOSPITAL DE REUS

Al març passat, el Covid'19 va agafar a entitats hospitalàries com l’Hospital Sant Joan sense reserves suficients ni previsions de material de protecció, pel personal sanitari que treballava a les seves instal·lacions. Des de la Fundació Privada Reddis, molt sensibles amb la situació actual, vam concedir una ajuda econòmica a l'entitat Amics de l'Hospital i aquesta va fer una compra de 200 “monos” de treball, degudament homologats, per protegir al personal sanitari.

No et perdis les darreres novetats

Subscriu-te a la llista de correu de la Fundació i rep informació puntual sobre les nostres activitats.