Projectes

Previous Next

El Centre de Lectura de Reus comença la segona fase de la catalogació i digitalització del seu arxiu documental comprés entre els anys 1900 i 1936.

El Centre de Lectura de Reus ha començat la segona fase del projecte d’inventari, catalogació, digitalització i difusió del seu fons arxivístic, que abasta la documentació compresa entre els anys 1900 i 1936.

El projecte compta amb el suport de la Fundació Privada Reddis. Durant la roda de premsa, el president de la Fundació, Lluís Colomés, ha destacat que “aquest treball de digitalització de l'arxiu documental és de vital importància per aprofundir en el coneixement de la història de la ciutat".

La segona fase s’ha engegat immediatament després de la primera, durant la qual es van catalogar i digitalitzar 1.757 documents d’entre els anys 1859-1900. El treball va suscitar un gran interès en els usuaris, ja que durant l’any 2023 va rebre 40.886 consultes, segons han explicat aquest dilluns els presidents del Centre de Lectura i de la Fundació Privada Reddis, Lluís Miquel Pérez i Lluís Colomés, respectivament, i la cap de la Biblioteca, Montserrat de Anciola. En aquests moments, i amb la segona fase ja en marxa, els documents que es poden consultar en línia són 2.755.

Aquesta segona fase és especialment interessant, segons Montserrat de Anciola, perquè abasta “el període durant el qual el Centre de Lectura es va establir en la seu social actual, al carrer Major”. Per tant, bona part de la documentació que es processarà a partir d’ara serà la relacionada amb el trasllat definitiu del Centre de Lectura al carrer Major i de totes les obres d’arranjament que s’hi van realitzar al voltant dels anys 20 del segle XX.

Per exemple, ja s’han trobat dos documents interessants: una donació, l’any 2016, de 250 pessetes per part d’El Círcol al Centre de Lectura per a les obres de l’edifici de l’ateneu; i el pressupost de 4.273 pessetes per a les obres del sostre de l’entitat, redactat l’any 1918 pel mestre d’obres Miquel Bech.

Durant la primera fase de catalogació i difusió de l’arxiu històric del Centre de Lectura es van localitzar documents de gran valor per a l’entitat i pel patrimoni literari català,  com obres originals manuscrites de la Sección Dramática del Centro de Lectura, representades al Teatre Principal i al Teatre del Centre de Lectura, així com una obra teatral inèdita de Ramon Folch i Camarasa, premiada als Jocs Florals de Cambridge l’any 1956.

L’Arxiu Històric del Centre de Lectura es pot consultar a https://arxiu.centrelectura.cat/

Previous Next

Ensemble O Vós Omnes, el darrer concert del Cicle de Primavera de l'Associació de Concerts de Reus rep el suport de la Fundació Privada Reddis.

Aquest divendres, l’Associació de Concerts de Reus, dins del Cicle de Primavera presenta el darrer concert de la temprada: El Ensemble O Vós Omnes, dirigida per Xavier Pastrana on interpretaran l'obra Missa a sis veus, del compositor reusenc, Joan Magrané.

El concert, que compta amb la col·laboració de la Fundació Privada Reddis, tindrà lloc el pròxim 31 de maig a les 20:30 a la Prioral de Sant Pere de Reus.

Ensemble O Vós Omnes va ser fundat en 2011 pel director i compositor Xavier Pastrana. Amb una llarga experiència en la música coral i de formació transversal en el camp de la música clàssica, Xavier Pastrana ha aconseguit en poc temps situar a l'Ensemble com un dels grups vocals de música antiga de major projecció de Catalunya. De la passió per la música antiga neix la voluntat de connectar el seu repertori amb el món actual, convertint cada concert en una experiència única, pròxima i commovedora per a tots.

Joan Magrané Figuera (Reus, 1988) Va rebre les primeres lliçons de composició de Ramon Humet. Posteriorment, va estudiar a l'Escola Superior de Música de Catalunya (Barcelona) amb Agustín Charles, a la Kunst Universit.t (Graz) amb Beat Furrer i al Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse (París) amb Stefano Gervasoni. Ha estat lauréat de la Villa Medici (Roma, 2016), membre de la Casa Velázquez (Madrid, 2017/2018) i compositor convidat a La Pedrera (Barcelona, 2018/2019), Palau de la Música Catalana (Barcelona, 2019/2020), CNDM (Madrid, 2020/2021) i L'Auditori (Barcelona, 2021/2022).

També, ha estat guardonat amb diversos premis internacionals, com el XXXI Premi de Composició Queen Sophia (2014). Algunes de les seves peces són editades per Éditions Durand i Ficta.

Previous Next

La Fundació Reddis dona suporta a la 42a Mostra de Teatre de Reus i Baix Camp 2024.

La 42a edició de la Mostra de Teatre infantil i juvenil de Reus i Baix Camp 2024 tindrà lloc a diferents escenaris de la comarca del 16 al 30 de maig de 2024.

En l'edició 2024 hi participaran 20 centres educatius de primària i secundària, que pujaran als escenaris un total de 580 artistes de tota la comarca.

La Fundació Privada Reddis, dona suport al Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp, per organitzar, juntament amb la Comissió de La Mostra de Teatre de Reus i Baix Camp, aquesta activitat en què cada centre educatiu participant presenta una obra de 30 min, on els actors i les actrius mostren el resultat dels seus esforços i procés creatiu, fruit del treball realitzat al centre amb el qual es pretén afavorir l'intercanvi d'experiències escolars, dinamitzar la projecció del currículum educatiu i garantir un espai on estimular i aprofundir en les competències comunicatives, socials i expressives que es treballen en totes les aules.

Gràcies a la col·laboració de l'Ajuntament de Reus i el seu Pla Educatiu d'Entorn, el Consorci del Teatre Bartrina, l'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant i les escoles de La Salle de Reus i el col·legi Maria Rosa Molas s'han organitzat 4 escenaris per acollir la proposta escènica d'aquest 2024.

La informació de l'edició actual, el seu calendari i la seva programació es pot consultar a la pàgina web del Serviei Educatiu del Baix Camp.

Oberta la convocatòria dels Premis de Secundària Postobligatòria 2023-2024

Ja tenim oberta la convocatòria dels Premis de Secundària Postobligatòria 2023-2024.

La Fundació Privada Reddis convoca la catorzena edició dels premis als treballs de recerca de batxillerat i la desena dels premis als treballs de projecte de formació professional, amb l'objectiu de potenciar la recerca i la investigació a l'ensenyament secundari postobligatori.

Per al curs 2023-2024 la Fundació ha concedit un total de 6  Premis per un import global de 5.000€.

Aquí trobareu les bases dels Premis de Recerca de Batxillerat i dels Premis als treballs de Projecte de Formació Professional.

DESCARREGAR BASES REGULADORES

Previous Next

La Fundació Reddis col·labora en l'obra SOMNIU presentada al festival COS de Reus

El Festival de Moviment i Teatre Gestual COS va acollir el passat 3 de juny al Teatre Fortuny l'obra SomNiu Dansant, amb el coreògraf i ballarí Marc Jubete.

Marc Jubete Bascompte, representant del col·lectiu SomNiu, amb la col·laboració de la Fundació Privada Reddis, han iniciat aquest projecte de dansa adaptada en el marc del festival i amb la intenció d’apropar la dansa a la ciutadania i utilitzar-la com a motor de cohesió, integració i benestar social. L'obra forma part d'un projecte destinat a les escoles d’educació especial de Reus: el Centre d’Educació Especial Alba, l’Escola Nostra Senyora del Mar i l’Escola Font del Lleó.

SomNiu impulsa un projecte social que pretén apropar l’art a tots els racons del territori on sigui beneficiosa la seva interacció. Utilitzant la dansa com a llenguatge ancestral, o el llenguatge de l’ànima com moltes persones la qualifiquen, s’han organitzat uns tallers que, responent a les necessitats requerides per cada grup, generin una consciència corporal i espacial a través de diferents activitats, i un sentiment grupal que les uneixi i empoderi.

SomNiu és un espectacle de teatre/dansa creat a la ciutat de Reus amb artistes locals i que pretén reforçar la creació artística del territori i per al territori. El projecte sorgeix d’una reflexió sobre la memòria i la percepció com a paradigma que condiciona el camí, tot reclamant la sinceritat dels somnis més interns com a via a la llibertat més innocent.

L'obra se centra en una reunió familiar que es veurà truncada per una tempesta solar que obligarà els personatges a confinar-se a casa. Aquesta afectarà la psicologia i la conducta dels personatges i els despullarà fins a desvelar els seus conflictes personals i entre familiars. Entre riures i plors aniran sorgint les veritats més internes i amagades.

Aquesta trobada pretén navegar entre aquells aspectes de la memòria que van ser crucials durant el passat i que van induir aquests personatges a col·locar-se en un determinat lloc dins del sistema familiar i la societat que els envolta. Les arrels d'aquest niu compartit els porten gradualment a recuperar, des del joc i la tendresa, indicis de la seva infància, permetent així recuperar una visió més àmplia de la seva realitat.

SomNiu, en definitiva, explora en el que ens interpel·la a totes i tots com és la creació constant del nostre camí en la pròpia constel·lació vital analitzant-ne els seus condicionants, i ens porta a reconciliar-nos amb els rols que tenim preestablerts i els lligams del passat, per afrontar el present d'una manera honesta i valenta.

La Petra Clàudia celebra 450 anys i el campaner Jesús Martínez ha donat a conèixer aquest element patrimonial de Reus en una conferència a la Fundació Privada Reddis.

La conferència es va dur a terme el passat 4 de maig, en el marc del programa 'Celebrem 600 anys' que impulsa Còdol Educació per commemorar conjuntament el centenari de la mort de Lluís Domènech i Montaner, els cinquanta anys de la defunció de Pau Casals i els 450 anys de la campana Petra Clàudia.

La conferència va estar a càrrec de Jesús Martínez, que va donar a conèixer aquest element patrimonial de la ciutat destacant que, enguany, la Petra Clàudia celebra 450 anys, i on es va destacar que recentment, la Unesco ha declarat els tocs manuals de campana com a Patrimoni Cultural i Material de la Humanitat i es va fer repàs del nostre llegat patrimonial.

Previous Next

La Fundació Privada Reddis i la Fundació “la Caixa” donen suport a 4 entitats del Baix Camp

La Fundació Privada Reddis i la Fundació “la Caixa”, a través de CaixaBank, han reprès l’acord de col·laboració que té com a objectiu afavorir el desenvolupament de diversos projectes socials de suport a persones en risc d’exclusió social que duen a terme diverses entitats de Reus i el Baix Camp.

Gràcies a aquesta sinergia de col·laboració, que es va iniciar fa 9 anys, les quatre entitats beneficiades,  aquest 2023, destinaran els ajuts a projectes socials de diversos àmbits:

La Fundació Mossèn Frederic Bara i Cortiella treballarà el projecte de la dignificació dels espais d’atenció integral en la cobertura de les necessitats bàsiques de 83 famílies, que representen a 343 persones.

Per la seva banda, la Fundació Josep Pont i Gol, destinarà l’ajut al manteniment de les seves instal·lacions i en l’adquisició de material que els hi permeti seguir duent terme l’atenció educativa integral destinada a infants i famílies en situacions de vulnerabilitat.

L’Associació Supera’t, que treballa amb persones amb trastorn de l’espectre autista i a les seves famílies, adreçarà l’ajut a la concessió de beques a les famílies de l’associació amb l’objectiu de millorar la seva qualitat de vida a través de la pràctica esportiva.

Grans projectes Solidaris  dedicarà l’ajut al treball d’inclusió social dels joves migrants sols. Un treball que es vehicula des de la formació i la inclusió laboral a través del projecte “La Ganxeta” una  Food truck gestionada pels joves que integren el projecte i, alhora, potència la promoció de la cultura, com a eina d’inclusió, amb els projectes “Circ social” i “la Moxiranga”.

La comissió social de la Fundació Privada Reddis fa més d’11 anys que centra els seus esforços a donar suport a diverses entitats socials de Reus i Baix Camp que tenen com a objectiu principal  la integració als col·lectius més desfavorits, ajudant a fer realitat els seus projectes.

Previous Next

La Fundació Privada Reddis dona suport a l'Associació d'Alzheimer i Altres Trastorns Neurocognitius de Reus dirigit a la teràpia assistida amb gossos

La comissió social de la Fundació Reddis, un any més ha concedit un ajut a l'Associació d'Alzheimer i Altres Trastorns Neurocognitius de Reus, el qual s'ha destinat al projecte de  TERAPIA DE BENESTAR ASSISTIDA AMB GOSSOS.

Una teràpia no farmacològica, aque té com a objectiu d'acompanyar el mateix procés vital de les persones i proporcionar una millora en el seu benestar social, emocional, físic i cognitiu a través de la presència i interacció directa amb els gossos.

L'animal es converteix en l'element central de l'activitat, genera sensació de comoditat, motivació i el vincle afectiu que es crea entre la persona i l'animal desencadena emocions i predisposicions positives. La capacitat que tenen aquestes teràpies és que permeten treballar partint d'un nivell afectiu i emocional per assolir una millora de les capacitats cognitives i millorar el procés de vida i envelliment de la persona.

Previous Next

La inauguració de l’exposició fotogràfica de Josep Borrell Garciapons “Bigas Luna (1946-2012): Deu anys després” ha estat tot un èxit!

La Fundació Privada Reddis i el Museu Salvador Vilaseca en col·laboració amb el Centre de Lectura de Reus reten homenatge al cineasta català Bigas Luna.

Ahir, 21 d'abril de 2023, la Fundació Privada Reddis i el Museu Salvador Vilaseca de Reus, en col·laboració amb el Centre de Lectura han inaugurat l’exposició del fotògraf Josep Borrell Garciapons “Bigas Luna (1946-2012): Deu anys després”.

Els actes han comptat amb la presència del fotògraf, Josp Borrell Garciapons; la presidenta del la Fundació Privada Reddis, Carme Buixeda; el president del Centre de Lectura, Lluís Miquel Pérez; el regidor de Cultura de l’Ajuntament de Reus, Daniel Recasens; la vídua de Bigas Luna, Célia Orós i el productor del documental “Bigas x Bigas” Santiago Garrido Rua.

La doble exposició, que s’impulsa amb motiu de desè aniversari de la mort del cineasta, tindrà lloc al Centre de Lectura de Reus del 21 d’abril al 13 de maig i al Museu Salvador Vilaseca de Reus del 21 d’abril al 27 de maig, i compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Tarragona i de Reus Cultura.

Bigas Luna, un dels cineastes catalans més destacats de la història del cinema del país, va tenir sempre una forta vinculació amb la ciutat de Reus on va deixar empremta com a propulsor de la producció cinematogràfica a la ciutat.

La forta amistat i col·laboració professional de Bigas Luna amb Josep Borrell Garciapons ha fet possible l’exposició “Bigas Luna (1946-2012): Deu anys després” on Borrell mostra, a través d’una tria d’unes setanta-cinc imatges, dos vessants diferenciats: el Bigas Luna més intimista i el cineasta en el seu entorn laboral, on Borrell va col·laborador amb el director de cinema.

Del 21 d’abril al 13 de maig de 2023. A la SALA FORTUNY del Centre de Lectura es mostren els RETRATS que Borrell captava amb la total complicitat de Bigas: les trobades amb l'artista Rafael Bartolozzi– amb Célia Orós i amics– compartint activitats i happenings com el Festival de Poesia Visual de Vespella o la defensa de la pedra seca; les propostes adreçades a polítics de la Comunitat Valenciana; el projecte de les seves creacions artístiques amb galeristes italians per a una exposició a la sala Marena rooms de Torí; la trobada amb l'acreditat arquitecte Vicente Guallart per al projecte «New Civilization», un Centre d'investigació tecnoagrícola, creació digital i producció ecològica a Vila-seca (2004); el collage «Sense» de Bigas (aquarel·la sobre paper retallat, inscripcions en llapis, 2000), i la fotografia de «Lactatio».

Del 21 d’abril al 27 maig de 2023. A la Sala 1 del MUSEU SALVADOR VILASECA, la mostra FILMANT integra fotografies de Josep Borrell sobre el Taller Bigas Luna Reus, el Festival Europeu de Curtmetratges FEC 2004 i imatges de filmació –de plató i exteriors– de l’espectacle teatral «Comedias bárbaras» (2003) i de les produccions cinematogràfiques «Yo soy la Juani» (2006) i «Di Di Hollywood» (2010).

JOSEP BORRELL GARCIAPONS. Fotògraf (Reus)

Josep Borrell Garciapons realitzà estudis d’arquitectura. Estudià disseny i fotografia a l’escola Eina. Va ampliar la seva formació de tècniques fotogràfiques a Barcelona i Suïssa. Ha publicat fotografies en portades de revistes d’arquitectura, de fotografia, de moda i d’art.

Col·laborador habitual d'artistes com Bigas Luna, Carles Santos, Mariaelena Roqué i Rafael Bartolozzi, la seva obra ha estat exposada a Reus, Tarragona, Valls, Barcelona i Palma i ha realitzat reportatges fotogràfics en més de trenta països.

L’actor David Bages enceta una nova edició del cicle converses amb creadors: “trajectòries” que s’emmarquen dins dels Proscenis Reddis Bartrina

L’actor Marc Martínez conversa amb l’actor reusenc David Bagés dins del cicle de converses amb creadors “Trajectòries”.

Ahir, dimarts 18 d’abril dins de la programació del Prosceni Reddis Bartrina 2023, es va encetar la segona edició del cicle de converses amb creadors “Trajectòries”. Un cicle, impulsat per la Fundació Privada Reddis i en col·laboració amb l'Ajuntament de Reus, que pretén mostrar la trajectòria de creadors reusencs com en aquest cas l’actor de teatre, cinema i televisió David Bagés que acompanyat en una íntima conversa amb el seu amic i company de professió Marc Martínez, conductor de l’acte, han fet un repàs de la trajectòria de l’actor destacant els seus inicis al Bravium Teatre i al Col·lectiu La Vitxeta a la ciutat.

David Bagés Domínguez (Reus, 1966) va iniciar-se en el teatre al Bravium Teatre i al Col·lectiu de Teatre La Vitxeta. Format a l'Institut del Teatre de Barcelona, va participar en programes de televisió amb caràcter alternatiu i contracultural produïts per Televisió Espanyola com Plàstic. Conegut pels seus papers de Balló a La Riera, d'Amadeu Cabanillas a Nissaga de poder, de Joaquim Dalmau a Temps de silenci, de Calafell a L'un per l'altre i d'Albert Sindreu a Ventdelplà i en altres sèries d’Antena 3, Cuatro i Telecinco.

En teatre ha destacat per les seves interpretacions a obres com Mein Kampf i L’auca del senyor Esteve que li van valer el Premi Butaca al Millor Actor Protagonista els anys 2000 i 2009. Ha participat entre d’altres, a Macbett d’Ionescu dirigida per Ramon Simó (2022, premi Butaca a millor actor de repartiment),T’estimo si he begut d’Empar Moliner dirigida per David Selvas (2020), Paraules encadenades de Jordi Galceran, dirigida per Sergi Belbel (2017), Vilafranca, un dinar de festa major de Jordi Casanovas (2015), Frank V (opereta d’una banca privada) de Durrenmatt, dirigida per Josep Maria Mestres (2015), Conte d’Hivern (2010), Ricard II (2009) i El rei Lear (en versió d’Edward Bond, 2003) de Shakespeare, dirigides per Carme Portacelli, Kafka, el procés dirigida per Àlex Rigola (1997), Èdip Tirà de Muller dirigit per Maties Langhoff (1994) o Tira´t de la moto de Teresa Vilardell i Miquel Casamayor (1988).

En Cinema ha participat entre d’altres a 42 segundos d’Alex Murull i Dani de la Orden (2022), Incerta glòria d’Agustí Villaronga (2017), Barcelona, nit d’hivern de Dani de la Orden (2015), Mar de plàstic de Silvia Munt (2011), El coronel Macià de Josep Maria Forn (2006) o Rateta, rateta de Francesc Bellmunt (1990).

Marc Martínez, actor

Es forma entre el Col·legi de Teatre i el Institut del Teatre de Barcelona. El seu primer treball en cinema va ser als ordes de Francesc Bellmunt en “El complot de Barcelona” seguit per “Terra i llibertat” de Ken Loach, “El pianista” de Mario Gas, “El cònsol de Sodoma” de Sigrid Monleón i “No sé dir adeu” de Lli Escala entre altres.

Actualment, forma part del repartiment del llargmetratge "Live is live" i de sèries destacades de Netflix, com a "Hache" i "Intimitat" i de la sèrie de TV3 "Torna Sara"

Fundació Reddis

Xarxes socials

Connecta amb la Fundació.

Llista de correu

Subscriu-te i rep informació puntual sobre les nostres activitats.
Formulari d'inscripció