La Fundació Privada Reddis dona suport a l'Associació Taller Baix Camp per a l'ampliació de la seva Sala Snoezelen.

Gràcies al suport de la Fundació Privada Reddis i del Grup Teixidó, l'Associació Taller Baix Camp ha pogut ampliar la seva Sala Snoezelen, un espai multisensorial dedicat als usuaris i usuàries de l'associaicó. Aquesta iniciativa forma part d'una expansió més gran del Servei de Teràpia Ocupacional (STO), que ha dotat el centre de tres noves sales polivalents, una de les quals està destinada a aquesta sala multisensorial.

L'objectiu principal d'aquest projecte és proporcionar nous elements sensorials que permetin a les persones amb discapacitat intel·lectual interactuar amb l'entorn a través de l'estimulació dels seus sentits. Aquestes sales estan dissenyades per treballar amb diferents tipus de discapacitats mitjançant tècniques d'estimulació i relaxació, oferint diversos subespais que potencien diferents tipus d'estimulació: visual, tàctil, auditiva, corporal, vibratòria, gustativa i olfactiva.

Per entendre la importància d'aquests espais, és fonamental comprendre el concepte de sensació, que està lligat al sistema nerviós central i és crucial per al desenvolupament dels sistemes sensorial, perceptiu i cognitiu de la persona. El sistema nerviós ens permet relacionar-nos amb l'exterior, processant informació sensorial que pot provocar reaccions immediates o ser emmagatzemada a la memòria. Aquest procés comença amb l'activació d'un receptor, que converteix l'energia dels estímuls externs en impulsos neuronals que el cervell pot interpretar.

L'ampliació de la Sala Snoezelen a l'Associació Taller Baix Camp representa un pas important cap a la millora del benestar i desenvolupament de les persones amb discapacitat intel·lectual. A través de l'estimulació multisensorial, aquests espais ofereixen una eina valuosa per a la intervenció terapèutica, ajudant a superar les limitacions sensorials i millorant significativament la seva qualitat de vida.