Preestrena de la sèrie documental "Maquis a les Muntanyes de Prades"

Avui s'ha celebrat la preestrena del primer capitol de la sèrie documental "Maquis a les Muntanyes de Prades" al Centre de Lectura de Reus, una sèrie coproduida per la Xarxa+ i Canal Reus, amb el suport de la Fundació Privada Reddis i la Diputació de Tarragona.

Els maquis van lluitar contra el franquisme en els moments més foscos de la dictadura. La història dels maquis, sovint és força desconeguda en ple segle XXI, és per això, que aquesta sèrie documental de tres capítols parla de la trajectòria d'aquestes guerrilles, concretament a les muntanyes de Prades. Històries de dolor amb noms i cognoms, que veuran la llum pròximament a Canal Reus.

"Maquis a les Muntanyes de Prades" ha estat dirigida pel periodista i escriptor, Toni Orensanz, a partir de les investigacions del President de la Fundació, el Dr. Lluís Colomés

La sèrie desvetlla una interessant trama de postguerra, que va córrer entre les veus populars, però que mai anteriorment ha estat contada ni contrastada. Orensanz ho fa a través de tres capítols, on podrem veure la recreació històrica d'alguns dels esdeveniments i on surt a la llum documentació que qüestiona les versions oficials fins ara contades. Els capítols porten els noms dels protagonistes: Els Patacons (I), Els Patacons (II) i Els Teixidors i el Cisquet.

La sèrie s'estrenarà pròximament a Canal Reus i a La Xarxa+