La Fundació Privada Reddis subvenciona dues rutes artístiques i literàries a alumnes d'escoles rurals i ZER

La Fundació Privada Reddis ha subvencionat dues rutes artístiques i literàries a alumnes d'escoles rurals i ZER (Zona Escolar Rural) i escoles i instituts de màxima complexitat de Reus i comarca.

Els ajuts econòmics són per a les sortides a Mas Miró, taller de l'artista Joan Miró a Mont-roig del Camp, amb Auriga, servei educatiu que dirigeix el projecte, i la Ruta Mir-Manent a Maspujols i l'Aleixar, l'autora de la qual és Fina Anglès, amb Còdol, equip que en dirigeix el projecte.

La presentació d'aquesta primera subvenció es va fer a Mas Miró, per al curs 2022/23, on els mestres i professors van poder escoltar els dos programes, i gaudir tant de la casa com de l'entorn, un paisatge preciós del Baix Camp.

El curs 2022/23 un total de 530 alumnes han dut a terme de forma gratuïta, les dues activitats.

L'alumnat ha conegut "in situ" el Mas on vivia i treballava Joan Miró quan venia a Mont-roig del Camp i ha realitzat les activitats corresponents. Així mateix, altres alumnes de les mateixes escoles han pogut gaudir d'un dia a l'exterior i han conegut els paisatges que ens ha deixat plasmats el pintor Joaquim Mir de les belles terres de Maspujols i l'Aleixar, així com escoltar tranquil·lament fragments de textos descriptius o poètics de Marià Manent.

Per al curs 2023/24 està previst continuar aquests ajuts a altres escoles rurals del Baix Camp. La presentació enguany ha estat el dia 22 de març, a l'Institut Pere Mata, lloc on ingressà el pintor Joaquim Mir, fet que va facilitar que conegués la nostra comarca i quedés meravellat de la llum en el paisatge, i el va impulsar a viure primer a Maspujols, i després a l'Aleixar.

A més, enguany se celebra l'any Domènech i Montaner; és el centenari de la seva mort, i poder aplegar mestres d'escoles rurals en aquest indret, al Saló dels Distingits, va ser un valor afegit.

La previsió per a aquest proper curs és que aproximadament 480 infants puguin veure's beneficiats de les dues activitats de forma gratuïta.

Som conscients que els alumnes que no viuen a la capital de comarca tenen més dificultats per a accedir a les ofertes culturals i amb una despesa afegida, el transport.

Volem agrair a Mas Miró i a la Fundació Pere Mata la gentilesa d'haver-nos cedit els espais per poder celebrar les trobades amb els representants dels equips docents.