Projectes

Previous Next

"El Futur de la Indústria Audiovisual de Catalunya: Una Conferència Clau amb Miquel Rutllant"

Ahir, 7 de novembre, la Fundació Privada Reddis va ser l'escenari de la conferència "El futur de la indústria audiovisual de Catalunya i el paper dels mitjans locals", a càrrec de Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisual de Catalunya.

Durant la seva ponència, Miquel Rutllant va destacar la importància de la col·laboració i la innovació en el sector audiovisual de Catalunya amb les institucions privades. Va subratllar que la indústria ha de ser capaç d'adaptar-se als canvis tecnològics i als nous hàbits de consum del públic, tot respectant i potenciant el paper dels mitjans locals com a vehicles per a la difusió de contingut audiovisual de proximitat.

L'acte va ser una oportunitat única per entendre com el sector audiovisual de Catalunya es prepara per afrontar els canvis i desafiaments del futur. La conferència va proporcionar una visió completa del clúster audiovisual, que es consolida com la columna vertebral de la indústria audiovisual catalana.

El Clúster Audiovisual de Catalunya aglutina un total de 180 empreses de diverses dimensions, que cobreixen tota la xarxa de valor del sector audiovisual. Aquestes empreses estan involucrades en àrees com la producció, serveis de producció, postproducció, platós i parcs audiovisuals, distribució i exhibició, televisió i ràdio, podcast, experiències immersives (VR, XR, AR, metavers i mapping), tecnologia, comunicació i publicitat, videojocs, formació, així com esdeveniments i sistemes integrats.

Aquest esdeveniment, impulsat per la Fundació Reddis, forma part del cicle de conferències "La Televisió de proximitat Avui", com una de les activitats que celebren el 25è aniversari de Canal Reus Televisió.

Previous Next

S'ajorna la conferència prevista el dia 31 d'octubre "La Televisió de proximitat a Catalunya" a càrrec de Marc Melillas

S'ajorna, fins a nova data, la pròxima conferència prevista el dia 31 d'octubre "La Televisió de proximitat a Catalunya" a càrrec de Marc Melillas.

La propera conferència, “El futur de la indústria audiovisual de Catalunya i el paper dels mitjans locals” anirà a càrrec de Miquel Rutllant president del Clúster Audiovisual de Catalunya, tindrà lloc el 7 de novembre a la Sala d'actes de la Fundació privada Reddis.

El cicle "La Televisió de proximitat Avui" està emmarcat en els actes de celebració del 25è aniversari de Canal Reus Televisió.

Previous Next

Ahir, Alexandra Palés va fer participar els assistents a la conferència “Una mirada a la Televisió que es fa ara”

Ahir, 24 d’octubre, va tenir lloc a la sala d’actes de la Fundació Privada Reddis a la segona sessió del cicle de conferències “La televisió de proximitat avui” on Alexandra Palés, experta en televisió va fer una radiografia de l’estat actual de la programació televisiva.

D’una forma molt dinàmica i participativa, Palés va interpel·lar als assistents en un exercici d’opinió crítica on ella aportava la seva experiència com a experta en la matèria per fer una revisió a la Televisió que es fa ara.

Alexandra Palés llicenciada en Humanitats i Periodisme, especialitzada en televisió, és crítica dels Diari Ara i de RAC1.

S’ajorna la propera conferència del dia 31 d’octubre a càrrec de Marc Melillas pendents de nova data. El cicle està emmarcat en els actes de celebració del 25è aniversari de Canal Reus Televisió.

Tomàs Declós inaugura el cicle de conferències "La Televisió de proximitat Avui"

Ahir, 17 d'octubre, es va inaugurar el cicle de conferències emmarcades en els actes de celebració dels 25 anys de Canal Reus Televisió: “la Televisió de proximitat Avui”.

Tomàs Delclós que va ser l'encarregat d'obrir el cicle amb la conferència Clixés sobre periodisme televisiu” va reflexionar sobre com el cinema ha mostrat al llarg de la història els clixés del periodisme.

Delclós és llicenciat en Dret per la UB i en Periodisme per la UAB on va fer de professor. Ha treballat a Fotogramas, Tele/expres , el Periódico i El País del qual va ser subdirector. Va participar en la fundació de BABELIA suplement de cultura i llibres i ha estat durant molts anys responsable de Ciberp@ís

El Cicle que està emmarcat en els actes de celebració del 25è aniversari de Canal Reus Televisió es realitzarà tots els dimarts a les 19.00 h, del  17 d’octubre al 7 de novembre, a la Sala d’actes de la Fundació Privada Reddis.

Previous Next

“La Televisió de proximitat Avui”: nou cicle de conferències impulsat per La Fundació Reddis i Canal Reus emmarcat en els actes de celebració del 25è aniversari de Canal Reus Televisió.

El Cicle “La Televisió de proximitat Avui” es realitzarà tots els dimarts a les 19.00 h, del  17 d’octubre al 7 de novembre, a la Sala d’actes de la Fundació Privada Reddis.

En el marc dels actes de celebració del 25è aniversari de Canal Reus televisió, la Fundació Privada Reddis i la televisió local de Reus impulsen un cicle de conferències que ens aproparà al territori ponents de gran prestigi en el sector. Uns ponents que ens ajudaran a reflexionar i entendre el paper fonamental que tenen les televisions de proximitat avui en dia.

La sessió inaugural, el dia 17 d’octubre, anirà a càrrec de Tomàs Delclòs, crític de televisió al diari El País que reflexionarà sobre Clixés sobre periodisme televisiu”. Delcós és Llicenciat en Dret per la UB i en Periodisme per la UAB on va fer de professor. Ha treballat a Fotogramas, Tele/expres , el Periódico i El País del qual va ser subdirector. Va participar en la fundació de BABELIA suplement de cultura i llibres i ha estat durant molts anys responsable de Ciberp@ís.

El dia 24 d’octubre tindrà lloc la segona conferència amb el títol: “Una mirada a la televisió que es fa ara” a càrrec d’Alexandra Palés, crítica del Diari Ara i especialitzada en televisió; llicenciada en Humanitats i Periodisme per la UPF és crítica de televisió del Món a Rac 1 i col·laboradora del magazin digital Serielizados.

La tercera sessió de les conferències que tindrà lloc el 31 d’octubre, anirà a càrrec del conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local de Catalunya, Marc Melillas que ens il·lustrarà sobre “La televisió de proximitat a Catalunya”. Llicenciat en Ciències de la Informació, amb més de 30 anys dedicats a la comunicació de proximitat a Catalunya, Melillas ha participat en l’impuls i direcció de mitjans locals com Canal 51, Televisió de Badalona i la posada en marxa de la Xarxa de Televisions Locals i la Xarxa Audiovisual Local.

L’encarregat de concloure el cicle, el dia 7 de novembre, és Miquel Rutllant amb la conferència “El futur de la indústria audiovisual de Catalunya i el paper dels mitjans locals”.  Miquel Rutllant, enginyer superior de telecomunicacions per la UPC i MBA del IESE, ha exercit diferents càrrecs de responsabilitat en empreses del sector audiovisual Des del 2021, és director general del Grup Lavinia i des del 2017 és president del Clúster Audiovisual de Catalunya.

Conferència "Reus Ciutat de Pedagogues: Misericòrdia Bach i Teresa Vallverdú" a càrrec de la periodista Carlota Vendrell.

Conferència: "Les relacions fecundes entre ciències i humanitats" a càrrec de David Jou i Mirabent

M. Àngels Ollé protagonitza quarta sessió del cicle "Reus Ciutat de Pedagogues"

La Doctora en història Meritxell Ferré ha estat l'encarregada de la quarta conferència del cicle "Reus Ciutat de Pedagogues" on ha destacat una figura clau per a la transformació pedagògica de la ciutat: la M. Àngels Ollé Romeu (1937-2019), mestra i pedagoga impulsora de la renovació pedagògica de la ciutat de Reus.

M. Àngels Ollé, juntament amb Cèlia Artiga, Montserrat Corretja van impulsar l'escola d'estiu Rosa Sensat, unes trobades formatives dirigides als mestres que van esdevenir la llavor d'una transformació pedagògica essencial per al territori.

Una de les principals fites professionals i vital la M. Ollé va ser una de les fundadores i directora de l'escola Mowgli, una escola laica, activa i integradora oberta a la ciutat de reus l'any 1965 amb un projecte educatiu molt innovador, que va liderar la renovació pedagògica.

M. Àngels Ollé, vital i optimista, durant els seus últims anys de vida va continuar lluitant per la llegua i per la llibertat liderant el moviment Avis i Àvies per la llibertat de Reus.

Meritxell Ferré

És llicenciada i doctora en Història per la Universitat Rovira i Virgili. La seva tesi versava sobre la història del moviment feminista durant la transició democràtica i es va publicar en format llibre sota el títol El Maig de les Dones. És col·laboradora del grup ISOCAC del Departament d’Història de la URV. Ha centrat les seves investigacions en la història de les dones a l’edat contemporània i el món local. Ha treballat com a tècnica de projectes històrics i de memòria democràtica i documentalista pel Memorial Democràtic, l'Ajuntament de Tarragona i l'Institut Ramon Muntaner. També ha impartit classes i conferències en el món universitari. Actualment treballa com a tècnica de cultura i polítiques d'igualtat i de les dones a l'Ajuntament de Mont-roig del Camp.

Conferència: "Reus, ciutat de pedagogues": Cèlia Artiga (1912-2000) a càrrec de Núria Oliveres

Conferència: "Una educació als núvols?" a càrrec de Meritxell Blay

Fundació Reddis

Xarxes socials

Connecta amb la Fundació.

Llista de correu

Subscriu-te i rep informació puntual sobre les nostres activitats.
Formulari d'inscripció