Lliurament de Premis del VII Concurs de Fotografia Matemàtica de l’APMCM

Avui, a la Fundació Privada Reddis, s’han lliurat els premis del VII Concurs de Fotografia Matemàtica, organitzat per l’Associació de Professors de Matemàtiques de les Comarques Meridionals (APMCM). Abans, els presents han pogut gaudir de l'exposició de les fotografies premiades i de la conferència "AtzART. Alguns exemples d'art aleatori" a càrrec de Virgínia Carmona, professora de matemàtiques de l'INS Joan Amigó i Callau.

Aquest concurs, dirigit a alumnes de centres de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius de tota la província té com a objectiu fomentar l’activitat didàctica de la Fotografia Matemàtica com a eina per descobrir conceptes i objectes matemàtics presents al nostre entorn.

Les fotografies presentades al concurs són obres originals dels autors, cadascuna acompanyada d’un títol que fa referència, d’alguna manera, al contingut matemàtic de la imatge, aportant gràcia i originalitat. El jurat ha valorat tant la qualitat artística de les imatges com el seu contingut matemàtic i la relació amb el títol.

Els guanyadors dels diferents categories han estat:

Categoria Primària:

PRIMER PREMI: “El berenar: on menja 1 mengen 8” de Genís Cortes Lario, Escola Guillem Fortuny.

SEGON PREMI: “Espiral numèrica” d’Adrià Duran Gil, Col·legi Sagrada Família.

TERCER PREMI: “Angles Infinits” de Guillem Ramon Pavón, Escola Cor de Roure.

Categoria 1r i 2n d’ESO:

PRIMER PREMI: “Camuflatge de paral·leles” d’Eloi Rovira Farràs, Institut Serra de Miramar.

SEGON PREMI: “El sol de Fibonacci” de Xavi Girau Mañó, Institut Ramon Berenguer IV.

TERCER PREMI: “Suma celestial” d’Arnau Tardiu Prats, Institut Gaudí.

Categoria 3r i 4t d’ESO

PRIMER PREMI: “La lluna tangent” de Ciara Gutiérrez Noguera, Institut Gabriel Ferrater i Soler.

SEGON PREMI: “La geometria del sol” de Maria Ruiz Tobarra, Institut Antoni de Martí i Franquès.

TERCER PREMI: “Tangències d'or” de Sena Checa, Institut Dertosa.

Categoria Batxillerat i Cicles Formatius

PRIMER PREMI: “Gràfica d'una integral” de Marina Ferran, Institut Salvador Vilaseca.

SEGON PREMI: “2π radiant” de Pau Antolí, Institut Dertos.

TERCER PREMI: “Simetria aquàtica” de David Diéguez Crespo, Institut Roquete.

L’APMCM ha agraït la participació de tots els alumnes i centres educatius, així com el suport de la Fundació Privada Reddis, que ha fet possible la celebració d’aquest esdeveniment. La varietat i qualitat de les fotografies presentades reflecteixen l’entusiasme i la creativitat dels participants, consolidant aquest concurs com una activitat destacada dins del calendari educatiu.

L’Associació de Professors de Matemàtiques de les Comarques Meridionals té com a missió promoure l’ensenyament i l’aprenentatge de les matemàtiques a través de diverses activitats didàctiques i formacions per a docents i alumnes.

La Fundació Privada Reddis té com a objectiu incentivar el desenvolupament cultural, social i d’ensenyament de Reus i el Baix Camp. La fundació dona suport a diverses iniciatives i projectes que contribueixen a millorar la qualitat de vida de les persones i fomentar la cohesió social i el progrés del territori.