Col·laboració en el Centenari de l’Associació de Concerts de Reus

Aquesta temporada 2020-2021 l’Associació de Concerts de Reus commemora el seu Centenari i des de la Fundació Reddis hi col·laborarem perquè, tal i com hem fet sempre, ens agrada donar suport a la vida cultural de la ciutat.

Per celebrar aquesta efemèride, l’entitat ha programant entre 24 i 30 concerts entre els quals cal destacar: els 4 concerts de l’Orquestra Camerata XXI – Ciutat de Reus (la seva orquestra resident), el gran pianista serbi Ivo Pogorelich i el gran tenor mexicà Francisco Araiza. També podrem gaudir de la presència de quatre grans directors d’orquestra de renom mundial com són el rus Valery Voronin, els mexicans José Areán i Eduardo Álvarez i el cubà resident als Estats Units Iván del Prado. Artistes de les nostres contrades com el pianista de jazz Lluís Capdevila, el Trio Brull-Salvadó-Mor, el jove i gran violoncel·lista reusenc resident a Alemanya Roger Morelló , el saxofonista Joan Martí Frasquier, així com la representació de l’òpera bufa de Haydn “La Canterina”amb producció i creació d´artistes de casa nostra.

També tindrem l’exitós Concert de Cap d’Any amb l’Orquestra Simfònica del Vallès, la gran soprano russa Irina Dolzhenko, que cantarà en la Simfonia 4 de Mahler, els pianistes Manel Camp, Leonel Morales, Fernando Saint Martin i el rus Vadim Palmov , entre d’altres.

Per primera vegada l’Associació de Concerts de Reus tindrà un compositor resident  per les dues properes temporades 2020-21 i 2021-22 i que serà el reusenc Josep M. Guix. Algunes de les seves creacions seran interpretades durant aquestes dues properes temporades i també pel violoncel·lista Roger Morelló.

Com a primícia, cal destacar també la figura d’Artista Convidat/Resident, que serà el reconegut artista i pintor David Callau, que exposarà la seva obra, en performance, i també en col·loqui sobre música, ballet i pintura.