SUBVENCIÓ A L'ASSOCIACIÓ QUILÒMETRE ZERO PER AL PROJECTE ROSSINYOL

La Fundació Reddis i Indústries Teixidó han contribuït a finançar 3 de les 11 parelles de mentoria social a Reus per aquest curs escolar 2020-2021.

L’Associació Quilòmetre Zero és una entitat d’acció social del Camp de Tarragona que gestiona diferents projectes de voluntariat dirigits a l’àmbit de la infància, l’adolescència i la joventut; un d'ells és el Projecte Rossinyol. Es tracta d'un projecte de mentoria per a preadolescents (10-14 anys) en risc d'exclusió social que facilita la trobada entre estudiants universitaris i de grau superior i nens i nenes escolaritzats. Pretén aconseguir que la infància en situacions de desavantatge social, preferentment d'origen migrant, tingui millors condicions d'inclusió social i desenvolupament personal. Les parelles Rossinyol es troben durant un curs escolar una vegada a la setmana, unes tres hores, per fer activitats de lleure amb la intenció de descobrir l’entorn i els recursos disponibles: sortides i passejades, visites i activitats culturals, visites a la universitat, trobades amb altres parelles... Degut a la Covid-19 el projecte s’ha anat adaptant de tal manera que les trobades són semipresencials (una combinació entre trobades presencials i virtuals).

Tot això es fa amb la pretensió de contribuir a el desenvolupament personal i la inclusió social d'aquests nens i nenes, que presenten dificultats en el seu procés d'adaptació a la societat d'acollida. La idea darrere del concepte de mentoria és que, gràcies a la relació personal, de confiança i la creació d'un vincle, el mentor/a es converteixi per a al mentorat/a en un model positiu i en un referent. Això ajuda a desenvolupar i reforçar la confiança personal i social de l'infant la seva autoestima i les seves competències personals, funcionals i socials. Tot això repercutirà positivament en la vida privada, social i escolar del mentorat/a i, gràcies a que el mentor/a és un/a estudiant universitari, augmenta les possibilitats que l’infant opti peraccedir a la Universitat més endavant.