S'estrena al Teatre Bartrina "La Roser", un espectacle creat per Les Artistes Locals

El passat divendres 3 de desembre a les 20h es va estrenar l'obra de teatre "LA ROSER", al Teatre Bartrina de Reus, una coproducció entre el Bartrina Territori Creatiu i Les Artistes Locals. L'estrena va ser tot un èxit i es van exhaurir les entrades.

L'obra compta amb el suport de la Diputació de Tarragona i la Fundació Privada Reddis, és una obra de teatre que toca qüestions com el paper de la dona treballadora al segle XIX i l'expansió de la ciutat al món.

SINOPSI:

De la mà de la protagonista, la Roser, interpretada per tres actrius simultàniament, l'espectacle parla de qui som i d'on venim. La Roser és una reusenca nascuda l'any 1835 que viu la guerra del Francès, les guerres carlines, la primera Constitució Espanyola i ho explica des de la botiga familiar i com a treballadora de La Fabril Algodonera.

L'obra de teatre planteja una mirada de la classe treballadora i de la condició de dona en ple segle XIX des d'una actitud inconformista. És una aposta estètica on la il·lustració, la música i l'espai sonor, dialoguen amb l'escena acompanyant l'emoció a cada moment.

Ens parla de qui som i d'on venim, i ho fa des de la seva mirada neta i plena d'amor perl a vida. Unamirada, al mateix temps, que no amaga la posició social que ocupa en aquell moment, la classe treballadora, ni amaga tampoc la seva condició de dona, amb tots els condicionaments i les desigualtats davant els homes en ple s.XIX. Agafant la mà de LaRoser viatjarem a través de la història de principis del segle XIX i serem testimonis del creixement i expansió de la ciutat de Reus. Presenciarem el naixement dels gegants i la primera encesa del lums de gas a la plaça del Mercadal. Coneixerem personatges il·lustres catalans i serem testimonis de la industrialització de la societat i de l’empoderament d’algunes dones que van servir d’exemple per a generacions posteriors.