Previous Next

EL CENTRE DE LECTURA DE REUS ACULL EL LLIURAMENT DE PREMIS DE FOTOGRAFIA DE LA FUNDACIÓ REDDIS I LA INAUGURACIÓ DE L'EXPOSICIÓ: “IMATGES DE LA PANDÈMIA”

Laia Solanellas rep el primer premi en la categoria de fotoperiodisme per la seva obra "Eleccions de la pandèmia", mentre que en la categoria d'aficionats a la fotografia el primer premi és per l'obra de Carles Ramos "Les videotrucades són les noves visites durant la pandèmia".

L’exposició "Imatges de la pandèmia" que està formada per les 36 obres finalistes, es podrà visitar fins al dia 21 de maig a la Sala Fortuny del Centre de Lectura de Reus.

Reus, 5 de maig de 2022_ Avui ha tingut lloc a la Sala Fortuny del Centre de Lectura de Reus el lliurament de la primera edició dels “Premis de Fotografia de la Fundació Privada Reddis i la inauguració de l’exposició de fotografies “Imatges de la pandèmia”.

Les dues categories confeccionades als premis, neixen del reconeixement de la fotografia com a element fonamental en els arxius històrics i de la inquietud dels Patrons de la Fundació Privada Reddis per sumar-hi aquells esdeveniments de caire social que, amb el temps, esdevenen rellevants per explicar com som i d'on venim.

La categoria Fotografia per a fotoperiodistes té com a finalitat donar suport a aquest col·lectiu professional i recollir les millors fotografies publicades durant la pandèmia en diferents àmbits: sanitari, assistencial, social, esportiu i artístic.

Per altra banda, la categoria dirigida als aficionats i aficionades a la fotografia vol recollir, a través dels objectius amateurs, imatges que són fonamentals en el record col·lectiu per detallar les experiències viscudes durant la pandèmia de la COVID-19.

Amb una gran acollida, la convocatòria van rebre 164 obres de 56 artistes gràfics, de les quals el jurat format pels Patrons de la Fundació Reddis de la Comissió de Cultura, Pilar Monje i Xavier Filella; el president de FotoArt, Josep Mª Casanoves i el president del Col·legi de Periodistes de Catalunya de la demarcació de Tarragona, Esteve Giralt van seleccionar 36 imatges finalistes que formen part de l’exposició “Imatges de la pandèmia”.

En aquesta primera edició, en la categoria de fotoperiodisme, l’obra “Eleccions de la pandèmia” de Laia Solanellas ha estat guardonada amb el primer premi amb una quantia de 1.000 euros; el segon premi ha estat pel fotoperiodista David Oliete per la seva obra “Gràcies” i, en tercer lloc, “Abraçades a la distància” d’Alba Mariné. Aquests dos accèssits compten amb una quantia econòmica de 500 euros, cadascú.

Pel que fa a la categoria d’aficionats i aficionades a la fotografia, la medalla daurada i un val de 500 euros en material fotogràfic ha estat per l’obra “Les videotrucades són les noves visites durant la pandèmia” de Carles Ramos; la medalla platejada ha estat per Daniel Font a l’obra “La marquesina” i per acabar, la medalla bronzejada se l’ha endut Carme Mas per la imatge titulada “I la vida segueix”.

L'acte de lliurament  ha comptat amb la presència del Patró de la Fundació Privada Reddis que ha conduït l'acte, Xavier Filella; el president del Centre de Lectura, Lluís Miquel Pérez; el president de FotoArt, Josep Mª Casanoves; el president del col·legi de periodistes de Catalunya de la demarcació de Tarragona, Esteve Giralt la vicealcaldessa de l’ajuntament de Reus, Noemí Llauradó, el regidor de cultura de l’ajuntament de Reus, Daniel Recasens, Mariluz Caballero, regidora d'Hisenda de l’Ajuntament de Reus i Daniel Rubio, regidor de Recursos Humans i Medi Ambient de l’Ajuntament de Reus.

En acabar,  s’ha inaugurat l’exposició que romandrà oberta al públic fins al dia 21 de maig a la Sala Fortuny del Centre de Lectura de Reus.