PRESENTACIÓ DEL PROJECTE REUS 1970-2020: LA TRANSFORMACIÓ D'UNA CIUTAT

El proper dijous 10 de febrer a les 19 hores presentarem el projecte Reus 1970-2020: la transformació d'una ciutat a la sala d'actes de la Fundació Reddis.

Es tracta d'un exercici multidisciplinar de memòria històrica, impulsat per la Fundació, que pretén acostar a la ciutadania quina ha estat l'evolució i els canvis més importants que ha experimentat la ciutat en el darrer terç del segle XXI i inici de l'actual; un període en el que Reus va viure una de les transformacions més importants de la seva història contemporània.

El projecte consta d'un llibre, que serà publicat per Edicions del Centre de Lectura, d'una sèrie de televisió que emetrà Canal Reus, d'un cicle de conferències que tindrà lloc a la seu de la Fundació Reddis i d'una exposició que tindrà lloc a la Biblioteca Xavier Amorós.

La Fundació ha nomenat un Patró Delegat en la Coordinació del Projecte que és Josep Maria Martí, periodista i Doctor en Ciències de la Informació. El Director de Continguts és l'historiador Joan Navais i el responsable de la part audiovisual és el realitzador Guillem Latorre.

Per a documentar de manera apropiada el projecte s'ha demanat la col·laboració d'experts en cadascuna de les següents àrees:

• Urbanisme: Anton M. Pàmies, arquitecte i autor de diferents estudis sobre la matèria
  • Demografia: Joan Alberich, professor agregat de la URV
  • Política Institucional: Francesc Domènech, periodista
  • Moviments socials: Rosa Pagès, periodista i escriptora
  • Cultura: Isabel Martínez, periodista
  • Economia: Agustí Segarra, economista

El projecte compta amb el suport de la Regidoria de Cultura i Ensenyament de l'Ajuntament de Reus, amb el Centre de la Imatge de Reus (CIMIR), el Centre de Lectura i Canal Reus TV.