Conferència; El Pacte Nacional per la llengua una mirada des del Baix Camp

Conferències
24 Gener 2023 19:00
Sala d'Actes Fundació Privada Reddis

Conferència a càrrec del Sr. Miquel Àngel Pradilla, catedràtic de Sociolingüística Catalana de la Universitat Rovira i Virgili.

La llengua catalana a Catalunya es troba immersa en una crisi d'usos preocupant. Les causes d'aquesta reculada són de natura multifactorial. Unes responen a modificacions substancials en l'ecosistema comunicatiu, ja sigui pels canvis en la composició dels grups lingüístics (migracions) o a la modificació d'hàbits de consum cultural, que secundaritzen la llengua catana, o bé es deriven de circumstàncies glotopolítiques que no possibiliten l'ordenació òptima de la comunicació en la pròpia comunitat lingüística.
En aquesta conferència ens proposem oferir una caracterització sumària de la situació de la llengua al Baix Camp. I, alhora, la interpretarem en un marc de reflexió conjunt sobre la peremptorietat d'una acció planificada envers la revitalització de la llengua catalana, tal com exigeix el Pacte Nacional per la Llengua.