"A la Fundació Reddis sempre hi hem trobat una interlocució fàcil" - Banda Simfònica de Reus

El dia que ens van proposar protagonitzar un concert benèfic al Teatre Fortuny vàrem respondre afirmativament de seguida; per la mateixa finalitat de l'acte i pel marc privilegiat en que s'havia de celebrar.

Com en molts altres casos, la Fundació Reddis n'era un dels principals patrocinadors. No vam prendre consciència en aquell moment de la repercussió que aquest fet tindria pel futur de la Banda Simfònica de Reus.

Perquè una associació sense ànim de lucre, com la BSR, pugui tirar endavant, engegar projectes, encoratjar als seus integrants, és necessària la col·laboració de moltes parts: persones, administracions, empreses i entitats. Més encara si el seu objectiu és tant idealista com fer i promoure la música, fer-la arribar a tots els àmbits de la ciutat perquè es converteixi en un hàbit i una necessitat, i Reus en un referent cultural també en aquest aspecte.

Amb aquesta intenció, i per millorar la motivació i formació dels nostres músics, vàrem somiar portar a Reus un Compositor i Director de prestigi internacional: en Bert Appermont. Circumstància que no hagués estat possible si des del primer moment la Fundació Privada Reddis no hagués acollit amb entusiasme el projecte, dins els actes del seu 20è aniversari.

A la Fundació Reddis sempre hi hem trobat una interlocució fàcil, directa, i una gran sensibilitat cap a la Banda i els seus objectius, així com per la música en general com a important eina cultural, dinamitzadora, de cohesió i transmissió de uns valors que creiem positius.

La contribució de la Fundació és clau en moments de dificultats com el present, en que es pensa que la cultura és un element prescindible, deixant de costat la seva promoció i el seu foment, quan en realitat és mitjançant la cultura que es pot ajudar a les persones, i és la cultura la que pot enriquir i donar forces a una societat deprimida.

En definitiva, des de la Banda Simfònica de Reus entenem que és un privilegi per a Reus comptar amb el suport i mecenatge de una institució com la Fundació Privada Reddis.