SUBVENCIÓ PER A L'ENTITAT GRANS PROJECTES SOLIDARIS

L’entitat Grans Projectes Solidaristreballa per la inclusió i la justícia social, especialment donant suport als joves i nens que han arribat al nostre país sense les seves famílies i estan tramitant els seus documents. Ho fan mitjançant refugi, amistat, formació i vida sana, usant les arts del circ com a eina educativa.

Aquest any 2020, tant marcat per la pandèmia del Covid 19, ha provocat el tancament dels serveis públics on l’entitat realitzava les classes de circ (centres cívics, La Palma, Giny...) i la suspensió d’activitats de Festa Major a Reus i a altres localitats, ha posat en perill el seu projecte de circ social i el seu grup de cultura popular Nova Moixiganga.

El seu projecte de Tallers (Acrobàcia i Tastets de Circ) és un projecte transversal amb un objectiu inclusiu pels col·lectius amb els que treballa l’entitat. Les classes d’acrobàcia reuneixen molts menors no acompanyats i els tastets de circ es centren en nens i joves en risc social, persones grans i discapacitats.

Per poder mantenir les classes i els assajos, l’entitat necessitava material que no tenia perquè no podia reutilitzar d’altres espais, degut a la pandèmia. És per això que disposar de materials propis, gràcies a l’ajut de la Fundació Privada Reddis va resultar ser la solució per continuar amb els tallers.

Gràcies al manteniment de les activitats de circ i moixiganga, el grup de joves migrats s’ha mantingut actiu i cohesionat, continuant amb el seu programa d’inserció socioeducativa.