Reus acollirà l’exposició d’art electrònic i digitals “ORÍGENS” de la BEEP Collection

La Fundació Privada Reddis  hi col·labora amb un Premi Beca.

Reus, 23 de maig de 2022, La Beep Collection torna a Reus, la seva ciutat d'origen, amb una nova proposta expositiva que tindrà lloc del 27 de maig al 23 de juliol el Centre d'Art Cal Massó de Reus. “ORÍGENS”, és una exposició d'obres d'art electrònic i digital, comissariat per Roberta Bosco i Stefano Caldana. La mostra, s'emmarca en la programació de ISEA 2022, el 27° International Symposium on Electronic Art, que se celebra a Barcelona del 10 al 16 de juny.

L’obra  RAIN BEATS de Josecarlos Flórez, és una de les noves produccions de l’exposició, realitzada gràcies a la beca de la Fundació Privada Reddis de Reus, que s'estrena en aquesta ocasió.

La inauguració de la exposició es realitzarà dijous 26 de maig a les 19.30 hores al Centre d’Art Cal Massó de Reus. Després de la inauguració ens traslladarem a la Casa Navàs, on a les 22 hores es durà a terme un mapping a càrrec de l'artista Alba G. Corral, que animarà la façana amb els elements decoratius del meravellós interior modernista de l'edifici.

La roda de premsa de presentació de la exposició es farà el mateix 26 de maig a les 10:15h.

“ORÍGENS”, el principal esdeveniment de ISEA expandit en el territori

La mostra remet a la idea de naixement des de diferents perspectives a través d'algunes de les obres fundacionals d'aquesta pionera col·lecció i de peces fonamentals per al desenvolupament de l'art electrònic, que Beep Collection ha anat rescatant i restaurant, per a posar en valor el llegat de creadors precursors, que ja formen part de la història de l'art contemporani com Peter Weibel, Marcel·lí Antúnez i Antoni Abad.

“ORÍGENS” constitueix també un marc temporal, que ens acosta a la nostra evolució com a espècie i al desenvolupament imparable de la vida en la seva més àmplia expressió. Algunes de les obres que s'exposen a Cal Massó aprofundeixen en conceptes com la identitat o l'aparença (Joan Fontcuberta i Pilar Rosado o Rafael Lozano-Hemmer), la vida i la naturalesa (Marina Núñez i Robertina Šebjanič), els records i la memòria (Eduardo Kac o Ken Matsubaro) i la intel·ligència artificial i les percepcions de la realitat a través dels sentits i el cos humà (Ricardo Iglesias i Gerald Kogler, Albert Barqué-Duran i Marc Marzenit o Anaisa Franco).

També hi ha peces que aborden els nostres entorns matèrics i còsmics com RAIN BEATS de Josecarlos Flórez, la nova producció realitzada gràcies a la beca de la Fundació Privada Reddis de Reus, que s'estrena en aquesta ocasió.

Artistes participants

Antoni Abad, Eugenio Ampudia, Marcel·lí Antúnez, Albert Barqué-Duran y Marc Marzenit, Josecarlos Flórez, Joan Fontcuberta & Pilar Rosado, Anaisa Franco, Paul Friedlander, Ricardo Iglesias y Gerald Kogler, Eduardo Kac, Rafael Lozano-Hemmer, Ken Matsubara, Marina Núñez, Robertina Šebjanič, Stefan Tiefengraber, Eric Vernhes, Peter Weibel.

Mapping de Alba G. Corral a la Casa Navàs

La mostra inclou un mapping a càrrec de l'artista Alba G. Corral, que animarà la façana de la Casa Navàs amb els elements decoratius del meravellós interior modernista de l'edifici. El mapping es farà el dia de la inauguració, el cap de setmana següent i els dies de ISEA.

Idea y comissariat: Roberta Bosco y Stefano Caldana (www.arteedadsilicio.com)

Direcció del projecte: Vicente Matallana

Producció: LaAgencia (www.laagencia.org)

Beep Collection: (www.beepcollection.art)

Lloc: Centre d'Art Cal Massó. Carrer de Pròsper de Bofarull, 7 Reus.

Dates: del 27 de maig fins el 23 de juliol

El text curatorial, el llistat d'obres amb descripcions en català i espanyol i les imatges, estan disponibles en el link: https://cutt.ly/Origenes