La institució

Lluis Miquel Pérez - 1998L'exalcalde de Reus Lluis Miquel Pérez en una conferència a la Sala d'Actes de la Fundació. 1998

20 anys al servei de la ciutat

La Fundació Privada Reddis, nascuda l'any 1992 com a resultat de l'extinció de Reddis Assegurances, celebra aquest any els seus 20 anys d'actuació.

Durant  tot aquest temps la Fundació ha treballat al voltant d'una missió: estar al servei de la ciutat, Reus, tot col·laborant en la promoció i execució de tot tipus d'accions o programes de caràcter educatiu, social o cultural per al benefici de les persones vinculades al Baix Camp i per estimular i donar una petita empenta a totes aquelles entitats que, des de diferents àmbits, treballen per millorar la qualitat de vida de la nostra societat.

Personalitats que han visitat la Fundació ReddisAlgunes de les personalitats que han passat per la Fundació al llarg dels anys.
D'esquerra a dreta i de dalt a baix: Gabriel Ferrater, Josep Maria Galofre, Ernest Benach, Misericòrdia Dosaiguas i Teresa Gomis, Xavier Trias amb alguns dels patrons de la Fundació, Carles Pellicer i Valero Camps, Josep Abelló, Alba Tosquella, Andreu Buenafuente.

L’obra d’una fundació com la Reddis només es pot entendre mirant enrere, prenent consciència del que s’ha fet; però per continuar creixent en idees i recursos en favor de la societat cal mirar amb fermesa el passat, perquè no hi ha dubte que, aprenent del passat, es va forjant el futur.

Sens dubte el futur del país depèn, en gran mesura, de la inversió que es faci ara en l'educació. La complexitat social, el fenomen de la immigració a les escoles, les diferències socials, culturals i formatives no han de ser un obstacle per a la igualtat d'oportunitats dels joves de la nostra ciutat i comarca.

En aquestes dues dècades han estat molts els actes que ha organitzat la Fundació, les iniciatives a les quals ha donat suport, les persones i associacions que ha ajudat, les entitats amb què ha col·laborat, els projectes que ha finançat, els concursos de pintura i escultura que ha organitzat, la preparació acadèmica dels infants i adolescents que ha ajudat a millorar, la promoció de recerca mèdica que ha finançat i el ressò que ha fet del saber i la influència de grans professionals dels diversos àmbits de la cultura i la ciència.

La Fundació Reddis col·labora en diferents àmbits.La Fundació promou diverses iniciatives vinculades amb el nostre territori.

El temps transcorregut, des dels inicis, va mostrant la cara amable d'una feina ben feta, la qual cosa dóna l'ànim i la força suficient per continuar en el camí que consolida aquells primers propòsits fundacionals.

A les portes del seu vintè aniversari i, immersos en la dificultat del moment actual que està vivint el nostre país, la Fundació continua obrint les portes (estenent una mà) a tots aquells que necessiten la seva ajuda, i es consolida com un pilar fonamental per a la ciutat de Reus i la comarca del Baix Camp.

Tres àmbits d'actuació

Àmbit docent

Des dels seus inicis, la vocació de la Fundació Privada Reddis ha estat treballar per a la millora dels recursos humans. La seva ajuda s’ha dirigit bàsicament als centres d’ensenyament secundari i superior, realitzant tot tipus d’aportacions i dotacions per a beques, cursos, col·laboracions i intercanvis; i donant suport a tots aquells projectes que suposen una millora en la formació i la qualitat de vida dels joves.

Àmbit social

Àmbit social - Associació de malalts d’alzheimer Reus i Baix Camp

La incidència de la Fundació Privada Reddis en el món social sempre s’ha canalitzat a través de les entitats que hi treballen. Procura també afavorir iniciatives que puntualment han anat marcant la vida de la nostra ciutat. Per això sempre ha tingut present l’ajuda a col·lectius de voluntaris, a associacions sense ànim de lucre i a persones que tiren endavant projectes destinats a la millora i al benestar de la nostra societat.

Àmbit cultural

La cultura ha estat també un dels principals objectius de la Fundació. Ha intentat col·laborar amb nombroses entitats, fent especial incidència en aquelles que dirigeixen els seus esforços cap a la promoció humana i cultural, i donant suport a tots aquells projectes culturals que tenen a veure amb la cultura popular i amb artistes destacats de la nostra ciutat i comarca.

ambit cultural
Us trobeu aquí: Inici » La institució