Es presenta el PROSCENI REDDIS BARTRINA 2024 Converses amb creadors compta amb dos cicles: “L’ofici en viu” i “Trajectòries”.

Les converses tindran lloc del 30 de gener al 2 d’abril al Teatre Bartrina a les 19.00h.

Reus, 18 de gener de 2024_ Avui, el regidor de Cultura i Política Lingüística  de l'Ajuntament de Reus, Daniel Recasens, el president i Patró de la Fundació Privada Reddis, Lluís Colomés, el Patró de la Fundació Xavier Filella i el compositor, Joan Magrané han presentat la nova programació de converses amb creadors PROSCENI REDDIS BARTRINA 2024 que compta amb dos cicles que acolliran a quatre convidats destacats de l'àmbit de la cultura i que tindran lloc al Teatre Bartrina a les 7 de la tarda, des del 30 de gener al 2 d'abril de 2024. Les entrades als cicles són gratuïtes, i es poden reservar accedint a l'espai web de la Fundació a l'apartat "Agenda".

El regidor de cultura de l'Ajuntament de Reus, Daniel Recasens, ha volgut destacar el fet d'aprofitar les oportunitats que tenim a l'abast per fer costat als creadors: "amb una mirada posada en tot el talent que tenim a la ciutat i a la vora, i per això celebrem també l'aposta pel Joan Magrané, com a conductor d'una part de la programació del 2024".

Tant el president, Lluís Colomés com el responsable de la comissió de cultura de la Fundació Privada Reddis han coincidit en l'èxit dels anteriors cicles i la importància d'aquest format, que permet anar adaptant-se a noves idees en l'àmbit de les arts escèniques.

El compositor i conductor de les Converses amb creadors, Joan Magrané, ha remarcat la peculiaritat del Prosceni per trencar la separació entre escenari i públic per veure com treballen els artistes.

La primera part del PROSCENI REDDIS BARTRINA 2024 engega amb el Cicle: “L’ofici en viu”, on Joan Magrané, conductor del cicle, conversarà amb tres professionals de la composició musical i la direcció d’orquestra:

• 30 de gener,  Josep Maria Guix, compositor
  • 13 de febrer, Josep Pons, director d’orquestra
  • 5 de març, Antoni Ros Marbà, compositor i director d’orquestra

L’última sessió forma part del cicle “Trajectòries” conduïdes per l’actriu i directora de teatre, Rosa Mateu, que conversarà de forma intimista amb l’actriu Clara Segura. Tindrà lloc el dia 2 d’abril.

El projecte PROSCENI REDDIS BATRINA és un cicle que va començar el 2022 amb converses sobre la trajectòria de destacats creadors i artistes del món de les arts escèniques: cinema, teatre, dansa, música... que han tingut un abast nacional i estan relacionats d’alguna manera amb la ciutat o alguna de les seves institucions o entitats.

Totes les converses es poden tornar a visualitzar a l’apartat de conferències del web de la Fundació Privada Reddis .

El Cicle Prosceni Reddis Bartrina compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Reus i la Diputació de Tarragona.