El Centre de Lectura lliura una obra inèdita de Folch i Camarasa a Fundació Folch i Torres

El Centre de Lectura de Reus ha cedit a la Fundació Folch i Torres, l’obra inèdita de l'autor Ramon Folch i Camarasa descoberta el passat novembre al Centre de Lectura de Reus, gràcies al projecte de catalogació i digitalització de l’arxiu històric del Centre de Lectura al qual la Fundació Privada Reddis dona suport.

Durant una exhaustiva tasca de classificació i inventari dels arxius de la biblioteca, les bibliotecàries van trobar entre les seves pàgines l'obra teatral 'Tres temps', que va ser presentada al certamen literari de 1959. Tot i la manca d'indicacions inicials, una detallada investigació ha conduït a l'atribució d'aquesta obra a Ramon Folch i Camarasa.

Aquesta troballa ha sorprès molt la Fundació Folch i Torres, encarregada de salvaguardar el llegat dels cinc germans Folch i Torres, que fins aleshores no tenia constància d'aquesta obra teatral de tres actes. Tot i que la Fundació ja coneixia l'existència d'una obra presentada per l'autor, aquesta havia estat admesa com extraviada, afegint un element intrigant a la narrativa de la descoberta.