7è Premi de Periodisme Jove Joan Marc Salvat

El passat divendres, 14 de desembre, el Castell del Paborde de la Selva del Camp va acollir l'acte de lliurament de guardons del 7è Premi de Periodisme Jove Joan Marc Salvat, que, ha inclòs també l'entrega del 3r Premi de Periodisme Xavier Joanpere i Olivé, dedicat a treballs de temàtica social, i ha estat conduït pel periodista de Reusdigital.cat, Raúl Rodríguez.

Es tracta d'uns premis organitzats per Reusdigital.cat, LANOVA Ràdio de Reus i, per primera vegada, també per la Fundació Privada Reddis i la demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

En Joan Marc era un jove company periodista, que es va forjar a Reusdigital.cat, que va ser cofundador de la darrera etapa de LANOVA Ràdio de Reus, i que, quan ens va deixar, tenia només 27 anys. En Xavier era pagès, pintor d’ofici i col·laborador i amic de Reusdigital.cat i LANOVA Ràdio de Reus. Des dels anys 70 va ser un activista compromès amb el canvi social, la solidaritat, la pau, el desarmament, l'ecologia i l'alliberament dels pobles.

Aquesta iniciativa compta amb la col·laboració de la Fundació Privada Reddis, l’Ajuntament de Reus, l’Ajuntament de la Selva del Camp i Òmnium Cultural Baix Camp.

El Premi Joan Marc Salvat s’adreça a joves periodistes del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre, i pretén reconèixer treballs, ja siguin de premsa escrita, de ràdio, audiovisuals o de l’àmbit del fotoperiodisme, que tractin alguna temàtica relacionada amb el territori.

Premi Òmnium Cultural Baix Camp:

El Premi Òmnium Cultural Baix Camp està valorat en 350 euros i s’adreça a alumnes que cursen estudis relacionats amb el món de la comunicació.

Enguany, ha reconegut un recull d’articles periodístics situats a la ciutat de Tarragona, publicats al Fet a Tarragona, i que signa el jove Gio Gonzales.

Segon Premi ex aequo:

El jurat ha decidit que el segon premi d’enguany, valorat en 700 euros, sigui ex aequo. El primer dels premiats ha estat un pòdcast amb un to jove que s'emet des de l'estiu de 2022 a LANOVA Ràdio de Reus, 'Molt de Show', conduït per Artur Baiges i Gerard Ferré.

També s'ha reconegut un article periodístic sobre un ofici que "dona vida a guitarres i llaguts de fa centenars d’any". El treball, d'Anna Fortuny, és 'Parlar l’idioma dels instruments antics', és publicat a Singulars Magazín i explica la història d’en Joan Pellissa, el guitarrer de la Fatarella.

Primer premi:

El primer Premi d’aquest 7è Premi de Periodisme Jove Joan Marc Salvat, valorat en 900 euros, l'han rebut Andreu Rauet, Adrià Tella i Víctor Gómez. S'ha reconegut el tractament en profunditat que hi ha darrere d''El Cas CF Reus. Buscant culpables', un documental elaborat com a Treball de Final de Grau.

Trajectòria:

L’organització del 7è Premi de Periodisme Jove Joan Marc Salvat ha volgut reconèixer el recorregut professional d’un jove periodista de casa nostra, Antonio Mellado i Cardoner. Va ser el guanyador del Primer premi de la 1a edició del Joan Marc Salvat l’any 2016, i actualment ocupa el lloc que va ocupar el Joan Marc, és el director dels mitjans locals, Ràdio la Selva i Canal Camp.

Ell mateix, al costat de Lluís Cuartero, des de Canal Camp, ha signat el documental ‘Paretdelgada: un fil d’esperança’, sobre els Aplecs de Paret Delgada, i ara es troben treballant en una sèrie sobre la guerra civil a la Selva del Camp.

Premi de Periodisme Xavier Joanpere i Olivé:

El 3r Premi de Periodisme Xavier Joanpere i Olivé, dedicat a treballs de temàtica social i valorat en 900 euros, s'ha atorgat a un reportatge que tracta el fort impacte que genera sobre el territori l’arribada de creuers turístics al Port de Tarragona, 'Tarragona preveu rebre fins a 250.000 creueristes anuals la pròxima dècada', publicat a La Directa. L'autor de l'obra és Oriol Lleonart.

Per cloure l'acte, s'ha gaudit de l'actuació musical d'Olga Pes, qui ha treballat en diferents gèneres musicals i actualment es mou entre el pop-folk, el jazz i el mantra. Fa poc acaba d’editar dos discos a la vegada, 'Hello Sun' i 'Hello Moon'.

Text i fotografies: Reusdigital.cat