"El Futur de la Indústria Audiovisual de Catalunya: Una Conferència Clau amb Miquel Rutllant"

Ahir, 7 de novembre, la Fundació Privada Reddis va ser l'escenari de la conferència "El futur de la indústria audiovisual de Catalunya i el paper dels mitjans locals", a càrrec de Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisual de Catalunya.

Durant la seva ponència, Miquel Rutllant va destacar la importància de la col·laboració i la innovació en el sector audiovisual de Catalunya amb les institucions privades. Va subratllar que la indústria ha de ser capaç d'adaptar-se als canvis tecnològics i als nous hàbits de consum del públic, tot respectant i potenciant el paper dels mitjans locals com a vehicles per a la difusió de contingut audiovisual de proximitat.

L'acte va ser una oportunitat única per entendre com el sector audiovisual de Catalunya es prepara per afrontar els canvis i desafiaments del futur. La conferència va proporcionar una visió completa del clúster audiovisual, que es consolida com la columna vertebral de la indústria audiovisual catalana.

El Clúster Audiovisual de Catalunya aglutina un total de 180 empreses de diverses dimensions, que cobreixen tota la xarxa de valor del sector audiovisual. Aquestes empreses estan involucrades en àrees com la producció, serveis de producció, postproducció, platós i parcs audiovisuals, distribució i exhibició, televisió i ràdio, podcast, experiències immersives (VR, XR, AR, metavers i mapping), tecnologia, comunicació i publicitat, videojocs, formació, així com esdeveniments i sistemes integrats.

Aquest esdeveniment, impulsat per la Fundació Reddis, forma part del cicle de conferències "La Televisió de proximitat Avui", com una de les activitats que celebren el 25è aniversari de Canal Reus Televisió.