“La Televisió de proximitat Avui”: nou cicle de conferències impulsat per La Fundació Reddis i Canal Reus emmarcat en els actes de celebració del 25è aniversari de Canal Reus Televisió.

El Cicle “La Televisió de proximitat Avui” es realitzarà tots els dimarts a les 19.00 h, del  17 d’octubre al 7 de novembre, a la Sala d’actes de la Fundació Privada Reddis.

En el marc dels actes de celebració del 25è aniversari de Canal Reus televisió, la Fundació Privada Reddis i la televisió local de Reus impulsen un cicle de conferències que ens aproparà al territori ponents de gran prestigi en el sector. Uns ponents que ens ajudaran a reflexionar i entendre el paper fonamental que tenen les televisions de proximitat avui en dia.

La sessió inaugural, el dia 17 d’octubre, anirà a càrrec de Tomàs Delclòs, crític de televisió al diari El País que reflexionarà sobre Clixés sobre periodisme televisiu”. Delcós és Llicenciat en Dret per la UB i en Periodisme per la UAB on va fer de professor. Ha treballat a Fotogramas, Tele/expres , el Periódico i El País del qual va ser subdirector. Va participar en la fundació de BABELIA suplement de cultura i llibres i ha estat durant molts anys responsable de Ciberp@ís.

El dia 24 d’octubre tindrà lloc la segona conferència amb el títol: “Una mirada a la televisió que es fa ara” a càrrec d’Alexandra Palés, crítica del Diari Ara i especialitzada en televisió; llicenciada en Humanitats i Periodisme per la UPF és crítica de televisió del Món a Rac 1 i col·laboradora del magazin digital Serielizados.

La tercera sessió de les conferències que tindrà lloc el 31 d’octubre, anirà a càrrec del conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local de Catalunya, Marc Melillas que ens il·lustrarà sobre “La televisió de proximitat a Catalunya”. Llicenciat en Ciències de la Informació, amb més de 30 anys dedicats a la comunicació de proximitat a Catalunya, Melillas ha participat en l’impuls i direcció de mitjans locals com Canal 51, Televisió de Badalona i la posada en marxa de la Xarxa de Televisions Locals i la Xarxa Audiovisual Local.

L’encarregat de concloure el cicle, el dia 7 de novembre, és Miquel Rutllant amb la conferència “El futur de la indústria audiovisual de Catalunya i el paper dels mitjans locals”.  Miquel Rutllant, enginyer superior de telecomunicacions per la UPC i MBA del IESE, ha exercit diferents càrrecs de responsabilitat en empreses del sector audiovisual Des del 2021, és director general del Grup Lavinia i des del 2017 és president del Clúster Audiovisual de Catalunya.