La Fundació Reddis col·labora en l'obra SOMNIU presentada al festival COS de Reus

El Festival de Moviment i Teatre Gestual COS va acollir el passat 3 de juny al Teatre Fortuny l'obra SomNiu Dansant, amb el coreògraf i ballarí Marc Jubete.

Marc Jubete Bascompte, representant del col·lectiu SomNiu, amb la col·laboració de la Fundació Privada Reddis, han iniciat aquest projecte de dansa adaptada en el marc del festival i amb la intenció d’apropar la dansa a la ciutadania i utilitzar-la com a motor de cohesió, integració i benestar social. L'obra forma part d'un projecte destinat a les escoles d’educació especial de Reus: el Centre d’Educació Especial Alba, l’Escola Nostra Senyora del Mar i l’Escola Font del Lleó.

SomNiu impulsa un projecte social que pretén apropar l’art a tots els racons del territori on sigui beneficiosa la seva interacció. Utilitzant la dansa com a llenguatge ancestral, o el llenguatge de l’ànima com moltes persones la qualifiquen, s’han organitzat uns tallers que, responent a les necessitats requerides per cada grup, generin una consciència corporal i espacial a través de diferents activitats, i un sentiment grupal que les uneixi i empoderi.

SomNiu és un espectacle de teatre/dansa creat a la ciutat de Reus amb artistes locals i que pretén reforçar la creació artística del territori i per al territori. El projecte sorgeix d’una reflexió sobre la memòria i la percepció com a paradigma que condiciona el camí, tot reclamant la sinceritat dels somnis més interns com a via a la llibertat més innocent.

L'obra se centra en una reunió familiar que es veurà truncada per una tempesta solar que obligarà els personatges a confinar-se a casa. Aquesta afectarà la psicologia i la conducta dels personatges i els despullarà fins a desvelar els seus conflictes personals i entre familiars. Entre riures i plors aniran sorgint les veritats més internes i amagades.

Aquesta trobada pretén navegar entre aquells aspectes de la memòria que van ser crucials durant el passat i que van induir aquests personatges a col·locar-se en un determinat lloc dins del sistema familiar i la societat que els envolta. Les arrels d'aquest niu compartit els porten gradualment a recuperar, des del joc i la tendresa, indicis de la seva infància, permetent així recuperar una visió més àmplia de la seva realitat.

SomNiu, en definitiva, explora en el que ens interpel·la a totes i tots com és la creació constant del nostre camí en la pròpia constel·lació vital analitzant-ne els seus condicionants, i ens porta a reconciliar-nos amb els rols que tenim preestablerts i els lligams del passat, per afrontar el present d'una manera honesta i valenta.