La Fundació Reddis col·labora en la catalogació i digitalització de l’arxiu històric del Centre de Lectura

Reus, 1 de juny de 2023.  El Centre de Lectura i la Fundació Privada Reddis han presentat avui dijous 1 de juny el projecte de catalogació i digitalització de l’arxiu històric de l’ateneu reusenc. El projecte, al qual participa la Fundació Privada Reddis, abastarà en una primera fase el període comprès entre els anys 1859 i 1900.

L’execució del projecte durarà anys “com a conseqüència de la gran quantitat de documentació que ha generat el Centre de Lectura i l’activitat sociocultural que s’hi ha realitzat des de la seva fundació, l’any 1859”, ha explicat Montserrat de Anciola, cap de la Biblioteca de l’entitat. En aquesta primera fase s’ordenarà, catalogarà i digitalitzarà el fons dels anys compresos entre 1859 i 1900, el qual inclou la correspondència, els manuscrits de les obres presentades als certàmens literaris que va organitzar el Centre de Lectura els anys 1878, 1884 i 1892 i la informació relativa a la banda de música que l’entitat va tenir en els seus orígens.

Els primers documents catalogats ja es poden consultar a: https://arxiu.centrelectura.cat/

Aquests primers documents estan inventariats i catalogats però no encara digitalitzats, un procés que també començarà aviat perquè les persones interessades puguin consultar-ne els originals. Tant el president del Centre de Lectura, Lluís Miquel Pérez, com la presidenta de la Fundació Privada Reddis, Carme Buixeda, han coincidit a destacar que la reconstrucció de la història del Centre de Lectura de Reus és també la reconstrucció de la història de la ciutat i del país, per la qual cosa animen a altres fundacions i empreses a sumar-se al projecte.

Per