Bigas Luna: Deu anys després. La Fundació Privada Reddis i el Museu de Reus retran homenatge al director de cinema Bigas Luna amb dues exposicions.

Bigas Luna: Deu anys després. La Fundació Privada Reddis i el Museu de Reus en col·laboració amb el Centre de Lectura retran homenatge al director de cinema Bigas Luna amb dues exposicions del fotògraf Josep Borrell Garciapons.

Les dues exposicions de la mostra apleguen una tria d’unes setanta-cinc fotografies que Josep Borrell Garciapons va fer com a col·laborador del director de cinema i abasta una petita part del seu món polifacètic, retratant-lo des de molts punts de vista, sol o acompanyat, en facetes vinculades a l'art contemporani, preparant els rodatges cinematogràfics o teatrals, oferint les seves propostes arquitectòniques visionàries i agosarades que dissortadament no es van poder culminar, o conversant en tertúlies al voltant d’una taula.

Del 21 d’abril al 13 de maig de 2023.

A la SALA FORTUNY del Centre de Lectura es mostren els RETRATS que Borrell captava amb la total complicitat de Bigas: les trobades amb l'artista Rafael Bartolozzi– amb Célia Orós i amics– compartint activitats i happenings com el Festival de Poesia Visual de Vespella o la defensa de la pedra seca; les propostes adreçades a polítics de la Comunitat Valenciana; el projecte de les seves creacions artístiques amb galeristes italians per a una exposició en la sala Marena rooms de Torí; la trobada amb l'acreditat arquitecte Vicente Guallart per al projecte «New civilization», un Centre d'investigació tecnoagrícola, creació digital i producció ecològica a Vila-seca (2004); el collage «Sense» de Bigas (aquarel·la sobre paper retallat, inscripcions en llapis, 2000), i la fotografia de «Lactatio».

Del 21 d’abril al 27 maig de 2023.

A la Sala 1 del MUSEU SALVADOR VILASECA, la mostra FILMANT integra fotografies de Josep Borrell sobre el Taller Bigas Luna Reus, el Festival Europeu de Curtmetratges FEC 2004 i imatges de filmació –de plató i exteriors– de l’espectacle teatral «Comedias bárbaras» (2003) i de les produccions cinematogràfiques «Yo soy la Juani» (2006) i «Di Di Hollywood» (2010).