El violinista Joel Bardolet desgrana la Xacona de Gerhard amb el compositor Joan Magrané

Ahir es va celebrar al Teatre Bartrina l'últim prosceni del cicle "L'ofici en viu Nous Talents amb l'audició comentada de la Xacona per a violí sol de Gerhard amb Joel Bardolet.

Joel Bardolet conduït per Joan Magrané, van desgranar l'obra de Robert Gerhard, introductor a Espanya del dodecafonisme i les teories de la Segona Escola de Viena, va ser un dels més notables representants de la Generació musical del 27.

Joel Bardolet, violí (Vic, 1987), és un dels músics amb una personalitat més forta i interessant del panorama català i europeu actual, ahir es va aventurar a descobrir els secrets i les claus de la virtuosa (per l'intèrpret i per l'oïdor) Xacona per a violí sol del vallenc Robert Gerhard, el compositor català més important de tots els temps.

Va cursar els seus estudis amb Eva Graubin a l’Escuela Superior de Música de Catalunya. Va rebre la influència sobretot dels membres del Quartet Casals i del director Salvador Mas Conde. Més tard va ser admès per estudiar un màster a la prestigiosa Musikhochschule Freiburg amb la violoncelista francesa Muriel Cantoreggi. D’aptituds evidents i musicalitat exultant, la seva manera particular d’abordar obres clau del repertori universal li ha valgut a Joel Bardolet un lloc destacat en el panorama actual d’orquestres i formacions de cambra centreeuropees, amb les quals col·labora regularment, ja sigui com a concertino o com a solista.

“L'ofici en viu, nous talents”.

És un cicle de quatre sessions, centrades en la música de cambra i el teatre de petit format, per conèixer i explorar els confins (dels més íntims als més pragmàtics) del fer de l'experiència artística un ofici acompanyats per alguns dels seus protagonistes més joves i a la vegada més capdavanters.

El Cicle ha estat conduït per Joan Magrané, compositor (Reus, 1988). La seva música ha sonat en les sales de concerts més importants d'Europa per orquestres i solistes de renom. Molt interessat per la cultura en general, també es dedica a la divulgació. Ha escrit articles en diversos mitjans i és autor del llibre "Antologia sentimental de la música catalana" (Peu de mosca, 2022).