La Fundació Privada Reddis dona suport a la Banda Simfònica de Reus per participar al Certamen Mundial de Bandes de Kerkrade

La Banda Simfònica de Reus s'ha proclamat subcampiona del món en el World Music Contest Kerkrade 2022. El prestigiós Certamen Mundial de Bandes de Música se celebra el mes de juliol de cada quatre anys a Kerkrade, als Països Baixos, i aglutina a centenars d'agrupacions musicals de tot el món i del més alt nivell en les diferents categories i modalitats.  Des de la Fundació Privada Reddis, hem donat suport a aquest projecte cultural que es va celebrar el 30 de juliol.

Han estat molts mesos preparant als músics que tenen una mitjana d'edat d'uns 19 anys. Entre ells es troben tant alumnes del conservatori, músics professionals així com músics autodidactes. Per a poder preparar un concurs tan important han comptat amb directors i compositors de gran renom tant nacional com internacional.

Mobilitzar a 70 músics des de Reus fins a Kerkrade ha estat difícil a nivell econòmic, per això, la participació d'empreses i entitats per donar suport a aquest projecte ha estat de vital importància.

La Banda Simfònica neix l’any 2007 de la voluntat de dos alumnes del Col·legi Pare Manyanet i Conservatori de Reus. El dia 3 de Gener de 2008 fa el Concert de Presentació al Teatre Bartrina de Reus.

Ha fet nombrosos concerts als teatres de la ciutat: al Teatre Fortuny i Bartrina, i als auditoris de La Salle i IES Baix Camp. En aquests concerts ha comptat amb la col·laboració de diferents professionals, com a solistes. També ha comptat amb la col·laboració de les escoles de dansa de la ciutat. L’any 2012 es va crear el cicle de concerts “Reus a 4 Bandes” pel que han passat nombroses bandes.

Ha participat activament a les Festes Majors de Reus amb actuacions al carrer i s'ha implicat en actes com l'Aniversari del Col·legi Rubió i Ors, el Bicentenari del naixement del General Prim, de Maria Rosa Molas (2015), entre d'altres. Alhora ha participat en grans festivals com el Trapezi.

També ha fet concerts arreu del territori, ha estat banda de la "Tubada2013" i banda per a la final del concurs de solistes del Festival de Tubes i Bombardins 2015. L'estiu de 2011 va viatjar a Galícia per un intercanvi amb la Banda Unión Musical de Meaño. Així mateix, ha participat a concursos a la Sènia, Lleida, Kerkrade i Aranda de Duero i ha acompanyat a cantants com la Gisela, al Teatre Tívoli de Barcelona i ha compartit escenari amb cantants com Joan Masdeu o Joan Rovira, i grups com Brams, Xeic! i La Soul Machine, entre d'altres.

La BSR ha estat dirigida per diferents directors convidats: Carlos Diéguez (Ortigueira, Galícia), David Fiuza (Galícia), Marcel Ortega (Tarragona), Jesús Ignacio Pérez-Perazzo (director-fundador Banda Juvenil Simon Bolívar, Veneçuela), i pel compositor i director belga Bert Appermont, entre d'altres.

Des del seu inici està dirigida per Joan Ramon Reverté Reverté.