Col·laborem amb la Fundació Amics de la Gent Gran per pal·liar la situació de soledat no desitjada a Cambrils i Reus

Des de la Fundació Privada Reddis col·laborem amb l'entitat Amics de la Gent Gran de Cambrils per pal·liar la situació de soledat no desitjada i l'aïllament social de les persones grans de Reus i Cambrils, mitjançant l'acompanyament emocional per part de persones voluntàries i dels programes de sensibilització.

Perquè entenem que la vellesa és una etapa importantíssima a la vida de cada persona i una de les més boniques de totes. És una etapa per explorar noves vivències; per dedicar-se temps a un mateix, moltes vegades per primera vegada; de crear nous vincles d'amistat mantenint els antics; d'apoderament personal i de nous projectes. És una etapa d'il·lusió. Però moltes vegades no es viu d'aquesta forma i moltes persones grans es troben en una situació de soledat.

La soledat va molt més enllà de sentir-se sol o sola. Té un impacte molt perjudicial sobre la salut de les persones i és una realitat que es pot solucionar si tots posem de la nostra part. Els problemes de salut, que incrementen la vulnerabilitat, i la realitat socioeconòmica de cada persona poden derivar en aïllament social.

La Fundació Amics de la Gent Gran treballa des del 1987 amb l'objectiu lluitar contra la soledat no desitjada i l'aïllament social al qual queden exposades milions de persones grans. Amb la campanya “Estiu en Companyia” volen alertar sobre els efectes de la soledat en una de les èpoques de l’any més complexes per a milers de persones grans, i la necessitat de fer-hi front com a societat.

El tret de sortida són els Grans Dinars que no es van poder celebrar al Nadal a causa de la pandèmia, unes trobades que faran possible que la gent gran i el voluntariat torni a compartir i a brindar en una trobada multitudinària. A més, durant tot l’estiu es reforçarà l’acompanyament i s’organitzaran més de 50 activitats i celebracions per tornar a gaudir de la companyia, la cultura, l’oci i les tradicions.

Aquestes només són algunes imatges de l'acompanyament i les accions que fan els voluntaris de l'associació d'Amics de la Gent Gran.