El Festival Accents rep el suport de la Fundació Privada Reddis i de la Fundació “la Caixa” per fer arribar la cultura musical als col·lectius més desafavorits

Reus, 19 de juliol de 2022– La Fundació Privada Reddis i la Fundació “la Caixa”, a través de CaixaBank, donen suport a l’associació Empenta Cultural, promotora del Festival Accents, amb l’objectiu de promoure la diversitat i apropar la cultura musical a diversos col·lectius de persones desafavorides.

L’acord té com a objectiu arribar a col·lectius què no tenen facilitat d’accés a la música en directe: persones amb pocs recursos, presos, persones i infants amb capacitats diverses.

Aquest ajut servirà, també, per entendre la música com una gran eina d’integració cultural i social, on participaran músics locals conjuntament amb músics senegalesos que duran a terme 4 actuacions que es complementaran amb uns tallers o demostracions d’instruments tradicionals al Taller Baix Camp, al Centre Social El Roser, al Centre penitenciari Mas d'Enric i a l’Institut Pere Mata. Els concerts tindran lloc durant la tardor en el marc de la 9a edicició del Festival Accents.

La comissió social de la Fundació Privada Reddis fa més de 10 anys que centra els seus esforços a donar suport a diverses entitats socials de Reus i Baix Camp que tenen com a objectiu principal la integració als col·lectius més desfavorits, ajudant a fer realitat els seus projectes.

Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d'oficines de CaixaBank, la més gran d'Espanya amb presència a 2.200 municipis, pot detectar les necessitats locals i donar suport a la Fundació ”la Caixa” en la canalització de les ajudes econòmiques adreçades a les entitats socials. L’any 2021, mitjançant les oficines de CaixaBank, s'ha contribuït a impulsar 7.600 projectes socials de 6.500 entitats.