Previous Next

Entrevista a Josecarlos Flórez autor de RAIN BEATS, obra realitzada gràcies a la Beca Reddis

El passat 26 de juny es va inaugurar a Reus l'exposició "ORIGENS" de la Beep Collection al Centre d'Art Cal Massó de Reus. Aquesta exposició d'obres d'art electrònic i digital, comissariat per Roberta Bosco i Stefano Caldana s'emmarca dins la programació de ISEA 2022, el 27° International Symposium on Electronic Art, que se celebra a Barcelona fins el 16 de juny.

La Fundació Privada Reddis ha col·laborat amb l’obra  RAIN BEATS de Josecarlos Flórez, realitzada gràcies a la beca atorgada per la Fundació.

RAIN BEATS, 2022

Josecarlos Flórez (Lima, 1978)

Instal·lació audiovisual

Producció Beca Fundació Privada Reddis

Vivim en un moment en què grans quantitats de dades són produïdes per sensors, dispositius portàtils i telèfons mòbils. Aquestes dades són recol·lectades, analitzades i utilitzades per les empreses i els governs en un intent de gestionar i controlar la ciutat d'una manera descentralitzada i centralitzada. Si bé se suposa que aquesta gestió i control contribueixen al benestar i la seguretat dels ciutadans, en la majoria dels casos els ciutadans són fora d'aquest circuit. De fet, sovint no participen en la generació, l'anàlisi o l'ús de les dades, ja sigui perquè no hi tenen accés o perquè no tenen el coneixement per fer aquestes tasques. En un intent de dissenyar noves interfícies de visualització de dades i d'acostar els espectadors a les dades massives de manera creativa, neix RAIN BEATS, un projecte que busca transformar les dades en experiències sensorials. Es tracta d'una instal·lació audiovisual que, connectada a Internet, obté i processa dades atmosfèriques (BIG DATA) i les transforma en partitures musicals digitals que després es transformen en so. És una màquina intel·ligent que processa dades obtingudes de satèl·lits que monitoregen la terra constantment, deconstruint l'entorn en números, i les utilitza com a matèria primera per crear paisatges sonors. Podríem dir que RAIN BEATS és una màquina que crea i interpreta “música feta per les forces de la natura”.

Volem compartir l'entrevista que TV3 li va fer a l'autor de l'obre el mateix dia de l'inauguració on ens explica el significat i l'essència de la mateixa.

ENTREVISTA JOSECARLOS FLÓREZ TV3