PRESENTACIÓ OFICIAL DEL PROJECTE REUS 1970-2020: LA TRANSFORMACIÓ D'UNA CIUTAT

Ahir al vespre vam presentar el projecte Reus 1970-2020: la transformació d’una ciutat. Un exercici multidisciplinari de memòria històrica, que pretén acostar a la ciutadania quina ha estat l’evolució i els canvis més importants que ha experimentat la ciutat en el darrer terç del segle XXI i inici de l'actual; un període en el que Reus va viure una de les transformacions més importants de la seva història contemporània.

Davant d’una Fundació plena de gom a gom (tot i que l’acte també es va poder seguir en directe per streaming a través del web de la Fundació Reddis), el patró Josep Maria Martí va explicar que no es tracta tant de construir un relat històric de tipus acadèmic com d’acostar a la ciutadana aspectes cabdals que no solament ajuden a conèixer el passat immediat, sinó també a comprendre el present.

El projecte està liderat per l’historiador Joan Navais, com a director de continguts, i pel realitzador Guillem Latorre, com a responsable de la part audiovisual. Però per a documentar de manera apropiada el projecte, s’ha demanat la col·laboració d’experts en cadascuna de les següents àrees:

• Urbanisme : Anton M. Pàmies. Arquitecte i autor de diferents estudis sobre lamatèria.
  • Demografia : Joan Alberich. Professor Agregat de la URV.
  • Política institucional : Francesc Domènech. Periodista.
  • Moviments socials :Rosa Pagès. Periodista i escriptora.
  • Cultura : Isabel Martínez. Periodista.
  • Economia: Agustí Segarra. Catedràtic d’Economia URV.

La voluntat dels promotors del projecte i dels encarregats de dur-lo a terme és de plasmar el coneixement existent sobre els fets rellevants d’aquest període en una diversitat de llenguatges narratius i de formats diferents en el que la imatge tingui un pes rellevant.

El projecte consta d’un cicle de conferències, que realitzaran els diversos experts citats anteriorment, a la seu de la Fundació Reddis; d’un llibre que serà editat pel Centre de Lectura; d’una exposició que tindrà lloc a la Biblioteca Xavier Amorós i d’una sèrie de televisió que s’estrenarà a l’abril per Canal Reus.

Reus 1970-2020 és un projecte impulsat per la Fundació Reddis que compta amb el suport de la regidoria de cultura i política lingü.stica de l’Ajuntament de Reus, el Centre de la Imatge Mas Iglesias, el Centre de Lectura i Canal Reus.